پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا ، مدال آوری دو لاهیجانی

3 نماینده شهر لاهیجان که به همراه تیم کشورمون به مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا در فیلیپین اعزام شده بودند با دست پر برگشتند ...
حامد گنجه خسروی در سنگین وزن به مقام اول و مراد شمس سلیمی به عنوان دومی این مسابقات آسیایی دست پیدا کرد . جمشید بابایی قانع هم به عنوان مربی به مسابقات اعزام شده بود که ماحصل زحماتش رو در قهرمانی شاگردانش خلاصه کرد !
پاورلیفتر به نوبه خودش به هر سه این عزیزان تبریک میگه ...
امیدوارم شاهد پیشرفت روزافزون بر و بچه های خوب شهر زیبای لاهیجان باشیم .

 

پرسش و پاسخ

یه نکته ای رو که باید تکرار کنم اینه که خیلی از سوالات دوستان در یه راستاست و جوابش به تفصیل داده شده . شاید خیلی ها ناراحت شن وقتی میبینن که من میگم به آرشیو رجوع کنین اما باید بگم گفتن دوباره من زیاده گویی و سر بردن حوصلتونه تا راهنمایی !!! پس یه لطفی کنین وقتی تو بعضی جواب ها میگم به آرشیو رجوع کنین ناراحت نشین و بدونین توضیح به صورت کامل و مفصل آورده شده ... ممنون از همه شما دوستان ... راستی !!! این کلمه استاد رو بردارین از اول کامنت هاتون ! من همش 23 سالمه و شباهتی به استاد ها ندارم ! ! ! فقط هر چیزی که خودم تجربه کردم و یاد گرفتم در اختیار دوستام میزارم . ممنوووووووووونم !

 

 

حسین : جواب سوالات منم اگه بدی ممنون میشم .
من قدم ۱۹۲ و وزنم۱۱۰ کیلو . دقیقا ۴ ساله که جدو کار  میکنم بدن سازیم خیلی کم  یعنی هر چند ماه  چهار پنج و کار میکنم . اما ایش شکم و پهلوی لعنتیم هر کاری که میکنم آب نمیشه . یهنی میخوام کامل جمش کنم که نمیش . اگه یه برنامه بهم بدی یا بگی چی بخورم که زودتر از بین بره ممنون میشم .

 

پاورلیفتر : حسین جان به این میگن یه فیزیک ایده آل !!! البته اینطور که میگی درصد چربی بدنت بالاست . ولی خب با تغذیه صحیح و اضافه کردن تمرینات هوازی و با وزنه میتونی یه استیل آماده و خوب برای ورزش خودت هم داشته باشی. برای آشنا شدن با انواع ورزش های هوازی ، روش تغذیه با هدف کاهش چربی بدن و تمرینات مخصوص رشته های ورزشی رزمی به آرشیو پرسش و پاسخ یه سری بزن ... ( راستی خیلی وقته خبری ازت نیس ! وبت رو تعطیل کردی رفت ؟! )

 

بهنام : سلام داداش . خداروشکر فکرکنم مشکلاتت داره حل میشه . یه سوال: برای شروع بدن سازی چند روز تمرین و چند ساعت لازم هست.مکمل یا کربوهیدرات یا مولتی ویتامین هم لازم هست.برنامه تمرین باید چه جوری باشه و یه باشگاه و مربی خوب باید چه ویژگی های داشته باشه(از ۱سوال بیشتر شد(ممنون اگه جوابمو زودتر بدی . سالم باشی .

 

پاورلیفتر : سلام . ممنون از اینکه به فکر منی . خدا رو شکر . اوضاع بهتره . به خصوص که یکی از بزرگترین غصه هام ظاهرا تموم شده !!!

برای شروع به نظرم 3 روز در هفته کافی باشه . شما باید تمام عضلات رو با 1 حرکت چند مفصلی تمرین بدی تا بدنت به شرایط تحمل فشار در هفته های بعدی نزدیک بشه . تو آرشیو چنین برنامه ای هست . میتونی استفاده کنی . مولتی ویتامین برای غیر ورزشکارا هم توصیه میشه ولی برای کسی که فعالیت بدنی شدید داره میتونه خیلی مفید باشه . مولتی ویتامین سنتروم یه انتخاب خوبه . روزی 1 عدد با صبحانه یا بعد از تمرین . کربوهیدرات یا بقیه مکمل ها فعلا تا یکی 2 ماه اول نیاز نیس .

یه باشگاه خوب باشگاهیه که تو توش احساس راحتی کنی ! اینو واقعا میگم ! تو شهر ما یه باشگاه مجهز و بزرگ هست که همه رقم آدم توش پیدا میشه اما ما سالهاست تو باشگاه خودمون داریم تمرین میکنیم که یه باشگاه کوچیک و خودمونیه ... پس زیاد شرایط باشگاه و ... مهم نیس . شرایط خودت و اطرافیانت بهتره چون داری بین اونا یکی 2 ساعت تمرین میکنی ! درباره مربی هم به نظرم تجربه بهترین مربیه . سعی کن از اونایی که با تجربه ترن استفاده سوال کنی . ممنونم ازت .

 

آرمین : با سلام می خواستم بدونم آیا مصرف شیر همراه با آمینواسیدها و یا وی اشکالی دارد ؟ و چرا بعضی مکمل ها را با شیر نباید مصرف کرد؟ و اصلا بعد از مصرف آمینو بهتره چی بخوریم؟

 

پاورلیفتر : نه . اشکالی نداره و حتی به بالا رفتن ارزش غذایی محلول اضافه هم میکنه . بعضی مکمل ها با شیر مصرف نمیشن . مثلا کراتین با شیر سازگار نیست و مشکلاتی رو واسه معده و ... ایجاد میکنه . همراه آمینو ها میتونی از آب میوه شیرین استفاده کنی . ولی وی رو با همون شیر مخلوط کنی بهتره .

 

شهرام : سلام. یه سوال داشتم. حدود 10 ماهه که به صورت مداوم (4 جلسه در هفته) بدنسازی کار می کنم. وزنم در ابتدا 57 کیلو بود که الان حدود 59 کیلو شدم. قدم 175 سانتی متره. سوالم اینه که چرا وزنم بالا نمی ره؟ هیچ بیماری خاصی هم ندارم. رکوردام هم در این مدت خیلی افزایش یافته. پرس سینه رو 60، پرس بالا سینه رو 50، سرشانه با هالتر رو 40 (با احتساب 20 کیلو وزن میله) می زنم. این درحالی که تو هفته های اول میله خالی رو هم به زور می زدم.

هیچ مکملی استفاده نکردم. نه کراتین و نه پروتئین.

رژیم غذاییم معمولیه. هر 6 هفته برنامه جدید از مربی می گیرم. بدنم نسبت به قبل خیلی قوی تر و عضلانی تر شده ولی وزن نمی گیرم. چی کار کنم؟

 

پاورلیفتر : سلام . باید بگم پیشرفتت خوب بوده . ایست وزنه یا عضلانی میتونه دلایل زیادی داشته باشه . یکنواخت شدن برنامه ، صحیح انجام ندادن حرکات ، استراحت نا منظم یا ... ! البته تغذیه هم نقش زیادی داره . باید بگم شما زیادی داری فشار میاری و برنامه آخری که فرستادی برام خیلی مناسب حالت نیست . تمرین 2 بار در هفته هر عضله در صورتی که شما از هیچ مکملی استفاده نمیکنی و ... خیلی منطقی نیست . خیلی خوب میدونم مشکلت چیه و کاملا متوجه شدم . شما باید رویه تمرینی خاصی رو پی بگیری . بیا و یه مدت اینجوری تمرین کن .

شنبه :

پرس سینه هالتر 8*3 -  15*1 ( گرم کردنی )

بالا سینه هالتر 10*3

قفسه سینه دمبل + شنا سوئدی  10*3

جلوبازو هالتر ایستاده 10*3

جلوبازو دمبل تکی 10*3

جلوبازو لاری دستگاه 10+10*3 سوپر ست : اولی سنگین ، دومی سبک

شکم کرانچ 25*3

یکشنبه :

جلوران دستگاه 12*3

اسکوات هالتر 8*3

پشت ران دستگاه  +  پشت ران هالتر 10*3

فیله کمر دستگاه 20*3

سه شنبه :

سرشانه هالتر ایستاده 8*3 -  15*1 ( گرم کردنی )

نشر خم  دمبل 10*3

سرشانه دمبل طرفین ( نشر طرفین ) 10+10*3 سوپر ست:  اولی دمبل سنگین ، دومی سبکتر

شراگ دمبل 10*3

پرس سینه دست جمع 8*3

پشت بازو دمبل خم 10*3

پشت بازو سیمکش + پشت بازو نیمکت  12*3

چهارشنبه :

بارفیکس دست باز از جلو 8*3

زیر بغل هالتر خم 10*3

زیر بغل سیمکش از پشت + سیمکش از جلو دست جمع مچ برعکس 12*3

فیله کمر 25*3

استراحت بین ستها 1 الی 2 دقیقه و بین حرکات 1 دقیقه کافیه .

خواب !!! یادت نره 8 ساعت خواب کافی معجزه میکنه .

الان وقت استفاده مکمل هم هست . برای شروع یه کراتین منوهیدرات کفایت میکنه . نحوه استفاده ش هم تو قسمت علمی هست .

خبر پیشرفتت رو بهم بده . موفق باشی دادا .

 

رضا : سلام ببخشید باز مزاحم شدم.یه سوال من 8 ماه بدنسازی کار می کنم.سرشانم نسبت به سایر جاهای بدنم ضعیف ترآیا می تونم 2 بار در هفته اونو تمرین بدم؟

مثلا یه روز  عادی یه روز تری ست یاسوپر؟

اگه می شه جواب بدین اگر منفی جواب یه برنامه برای یه روز در هفته سرشانه بدین اگه هم که نه یه برنامه برای دو روز در هفته سرشانه بدی .

یه سوال دیگه من سنم 19قدم 173 وزنم 66 دور بازو 35 دور سینه در حالت عادی 95یه سوال مثلا من دور بازوم چند باید بشه که مثلا توی استانی و کشوری بشه مقام آورد البته می دونم سواله مسخره ایی چون فاکتورهای زیادی برای قهرمانی وجود داره ولی نمی دونستم سوالم چه جوری باید مطرح کنم خودتون یه جوری توضیح بدین که یه فرد توی وزن من چه وقت می تونه بره مسابقات و مقام بیاره؟من یه بار کراتین مصرف کردم حالا چی مصرف کنم که وزنم بره بالا آیا اصلا نیاز هست یا نه؟ببخشید یه سوال دیگه دور سینه رو چه جوری اندازه می گیرن فیگورش چه جوریه؟

اگه ممکنه برنامه یادتون نره بازم تشکر بخاطره وبلاگ جالبتون .

 

پاورلیفتر : سلام آقا رضا . این برنامه سرشونه رو 4 تا 6 هفته دنبال کن و نتیجه ش رو بگو .

سرشانه هالتر از جلو 8*3 -  15*1 گرم کردنی

سرشانه دمبل طرفین 12*3

سرشانه هالتر از پشت + سرشانه دمبل خم 10*3

شراگ دمبل 10*3

درباره سوالای بعدیت باید بگم رضا جان من پاورلیفترم نه بدنساز ! زیاد به این نکات آشنایی ندارم . باید از بدنساز ها بپرسی که معیار های مسابقاتشون چیه و هر فیگوری چی میخواد ! البته از شنیده های من از دوستان بدنسازم پیداست که بیشتر از هر چیز یه بدن متناسب میتونه تو مسابقات حرف واسه گفتن داشته باشه . شما باید یه مدت از سال تمرینیتون رو به حجم اختصاص بدین و بعد نزدیک مسابقه که شد با تمرینات هوازی و رژیم و تغییر رویه تمرین هر چه بیشتر بدنت رو تفکیک کنی . به نظرم یه مربی خوب میتونه کمکت کنه .

کراتین همیشه چیز خوبیه ! بی ضرر و پر فایده . فقط بعد از هر 6 ماه استفاده باید 1 ماهی به بدن استراحت داد که عادت نکنه .

اندازه سینه رو ؟! فکر کنم متر باید از روی نوک سینه بگذره و بره پشتت و دوباره بیاد برسه به همون سینه ای که متر ازش شروع شده ! فیگورش هم نمیدونم ! ( آخه بگو پس تو چی رو میدونی !!؟!! )

 

رضا : سلام ببخشید بازم مزاحم شدم می خواستم بدونم پاورلیفتینگ یه چیزی که مثلا باید توی خونه آدم باشه یا نه مثلا یکی مثله من که زیاد اهل قدرت و این حرفا نیستم می تونم با تمرین مثلا یه پرسور بشم یا نه؟

 

پاورلیفتر : سلام . راستش رو بخوای یه جورایی به ژنتیک مرتبطه . ولی خب هیچ چیز نیست که با تمرین به دست نیاد . شما اگه استخوان بندی درشتی هم نداشته باشی میتونی با تمرین و بالا بردن توانت تو وزن های پایین یه پاورلیفتر موفق باشی. شما با دنبال کردن تمرینات تخصصی و دنباله دار و با صبر و حوصله میتونی تبدیل به یه پرسور موفق یا یه پاورلیفتر قوی بشی . علاقه شرط اوله ... اگه تو خودت اراده و قدرت و ذهن قوی میبینی پس خوش اومدی !

 

پاورلیفتر از همه شما که در نبودم محبت داشتین بهش تشکر میکنه !

بازگشت پاورلیفتر !

سلام به همه دوستان و همراهان دوست داشتنی پاورلیفتر . بازم به دلایلی نتونستم مدتی بیام و ناخواسته دور از دوستان مهربونم بودم . از همه عذرخواهی میکنم . این چند وقته خبر زیاد بود !!! مسابقات پرس سینه قهرمانی کشور در خمام و رقابت های پاورلیفتینگ قهرمانی استان گیلان هم به میزبانی شهر زیبای لاهیجان برگزار شد .

در مسابقات پرس سینه که در ۳ رده سنی در خمام رشت برگزار شد تیم گیلان نتونست به مقام قهرمانی دست پیدا کنه . نتایج این رقابت ها به همراه جزییات کاملش رو در وب اختصاصی جمشید بابایی میتونین مشاهده کنین :‌  لینک خبر

و اما مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی باشگاه های استان گیلان بعد از مدت ها باز هم به میزبانی شهر زیبای لاهیجان برگزار شد .

این رقابت ها در روزهای ۵ الی۷ تیر ماه ۱۳۸۷ در مجموعه ورزشی مهر لاهیجان با شرکت تیمهای قدرتمند پاورلیفتینگ گیلان همچون لاهیجان –آستانه- رشت- املش -انزلی - خمام – لنگرود-صومعه سرا و فومن برگزار گردید که در نهایت تیم ارسلان لاهیجان همچون ۳ سال گذشته با اقتدار وبا ۳۰ امتیاز اختلاف بر فراز پاورلیفتینگ استان گیلان ایستاد .

در این مسابقات سنگین ترین رکورد ها از آن پاورلیفتر های باشگاه ارسلان بود که به مسابقات ارزش واعتبار خاصی بخشیدند .  در دسته ۶۰ کیلو فرشاد عبدالهی قهرمان ۱۲ دوره ایران که به تازه گی به این وزن قدم گذاشته با قدرت و با ثبت وزنه ۴۸۰ کیلوگرم اول شد .  در ۷۵ کیلو ابراهیم آذربادگون هرچند دومین بار در مسابقات گیلان شرکت کرد اما با ۲۰ سال سن در رده بزرگسالان شرکت کرده و به مقام سوم دست پیدا کرد . در دسته ۸۲.۵ کیلو محمد ابراهیم شمس سلیمی نوجوان توانمند این باشگاه ونفر سوم نوجوانان ایران در سال گذشته ،‌ در رده بزرگسالان شرکت و با ۶۰۷.۵ کیلو مجموع قهرمان شد . در ۹۰ کیلو مسعود رمضانی قهرمان چندین دوره گیلان باز هم به راحتی قهرمان شد. در ۱۰۰ کیلو صالح حاج عباسی  نوجوان قدرتمند لاهیجی برای اولین با در مسابقات شرکت کرد و سوم شد. در ۱۱۰ کیلو ایمان خشنود با ۷۳۰ کیلو به مقام اول رسید و محمود محمدی نیز در پیشکسوتان با قدرت قهرمان شد.  در +۱۲۵ کیلو  نیز مهدی شهاب ضمیری قهرمان ۵ دوره ایران ،‌ چندین دوره گیلان و داور رسمی مسابقات به راحتی قهرمان شد وسنگین ترین اسکوات مسابقات را ثبت نمود .

عوامل زیادی در موفقیت بر و بچه های باشگاه ارسلان در مسابقات متعدد نقش دارند که برای همه اونها آرزوی موفقیت میکنم . ضمن اینکه ۳ تن از اعضای باشگاه ارسلان تا چندی دیگر عازم مسابقات آسیایی فیلیپین هستند . جمشید بابایی به عنوان مربی و مراد شمس و حامد گنجه ای به عنوان ورزشکار آماده اعزام به مسابقات می باشند . با آرزوی موفقیت برای این عزیزان در عرصه آسیایی  .