پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی پاورلیفتینگ ایران بازم هم گل کاشت و با اقتدار تمام به قهرمانی مسابقات آسیایی تاشکند ازبکستان رسید . 
مشروح خبر و عکس های این مسابقات رو در اسرع وقت تقدیم میکنم .

تبریک میگم به همه پاورلیفتر های ایران و مربیان این تیم .
 

امین خشنود به دنبال قهرمانی آسیا

همونطور که سری قبل گفتم مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا امسال در ازبکستان برگزار میشه و تیم ملی ایران هم پنجشنبه آینده ۱۲ اردیبهشت ماه عازم تاشکنده . جمشید بابایی قانع و امین خشنود ۲ نماینده استان گیلان ( شهرستان لاهیجان ) این تیم رو به عنوان مربی و ورزشکار همراهی میکنن که امید مدال امین خشنود برای کسب مقام قهرمانی بسیار زیاده .

امین خشنود به طور اختصاصی تمریناتش رو زیر نظر مستقیم جمشید بابایی قانع دنبال میکنه و آخرین جلسه تمرینش رو هم این هفته با بهترین کیفیت به پایان رسوند تا رویای رسیدن به مقام طلای آسیا به واقعیت نزدیک تر بشه .

              

امین در آخرین جلسه رکوردگیریش در حرکت پرس سینه با مهار وزنه ۱۹۷.۵ و در حرکن لیفت با غلبه بر وزنه ۲۹۵ کیلوگرم آمادگی خودش رو به رخ کشید و خیال جمشید بابایی رو از بابت کیفیت وزنه زدنش تا حدود زیادی راحت کرد !

         

مسابقات قهرمانی آسیا از ۱۲ تا ۱۷ اردیبهشت در تاشکند ازبکستان برگزار میشه و امیدواریم بعد از مدال نقره پارسال اینبار امین خشنود مرد طلایی ایران در دسته ۷۵ کیلو باشه .

 

پرسش و پاسخ

سلام به همه همراهان پاورلیفتر . بازم شرمنده م که نمیتونم مثل قبل زود به زود آپ کنم .

سوالای شما دوستان هم نمیتونم بدون جواب بزارم . یه خبر از پاور و بعد پرسش و پاسخ :

 

مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا امسال در ازبکستان برگزار میشه . امین خشنود پاورلیفتر طلایی باشگاه ارسلان لاهیجان نماینده کشورمون در وزن 75 کیلوگرم هست که به همراه جمشید بابایی قانع در کسوت مربی به این مسابقات اعزام میشه . برای هر دوی این عزیزان افتخار آفرین آرزوی موفقیت داریم .

  

 

و اما پرسش و پاسخ :

 

رضا : سلام امیدوارم هر چه زود این پرده ایی که ازش حرف می زنین بره کنار ما شما رو زیارت کنیم ما که هر چه گشتیم عکسی از شما ندیدیم حداقل یه کم دقیق تر می گفتین که نخود سیاه رو کجا کاشتین تا ما پیداش کنیم.
در کل دمه تو وبلاگت گرم
ما که میدونیم آدم معروفی ستی حالا چرا پنهان می کنی نمیدونم دست ما را هم بگیر
این تیپ بدنی به درد چه رشته ایی می خوره؟
بدنسازی پرس پاور ؟؟؟؟؟
قد:173
وزن:64
دور سینه:90
درو بازو 34
سن
18.9
سابقه ی تمرین :تقریبا 6 ماه باشگاه میرم 6 ماه هم خونه با هالتر کار می کردم
پیدا کنید پرتغال فروش را   یه سوال دیگه فیتنس چیست و فرقش بابدنسازی چیه
بازم ممنون راستی پرده یادت نره

 

پاورلیفتر : سلام رضا جان . بابا زیادی مارو خجالت نده دیگه ! بهت قول میدم با دییدن و ندیدن من فرقی تو رشد بدنت نمیبینی  !!! پس نخود و لوبیا رو ول کن و بچسب به حرفایی که بهت زدم !

اصلا هم معروف نیستم ! لااقل خودم رو یه آدم عادی علاقه مند به وزنه زدن فرض میکنم ! که هستم !!!

ببین وزنت پایینه اما این نمیتونه باعث بشه تو انتخاب رشته ورزشیت سردرگم بشی. باید ببینی علاقه و استعدادت چیه . ببین عزیز ، پاورلیفتر ها اکثرا دارای استعداد تو حرکات لیفت و اسکوات و پرس هستن . پس باید خودت رو با این حرکات بسنجی ... سن کمی هم داری و برای شروع هر رشته ای وقت هست !

فرق فیتنس و بدنسازی تو ظاهر و فیزیک بدنی هر کدوم از ورزشکارای این رشته هاست . تو فیتنس همونطور که از اسمش معلومه تناسب و فیزیک به اصطلاح مانکنی ! مورد نظره اما بدنسازها ... رونی کولمن رو ببین و دیگه بقیه جمله رو بخون خودت ... !

بازم بیا پیش ما ! خوشحالم میکنی ...

 

 

 

 

دوست عزیز :

با درود
در مورد لباس پرس سینه (Bench Shirt) چه لباسی رو پیشنهاد میکنن. میخوام تو مسابقات کشوری هم مشکلی نداشته باشه مثل مارک تایتان که بهش تو کشوری گیر میدن. از نظر قیمت هم حدود 170 تومن.
نظرتون در مورد Inzer چیه.
با استفاده از این لباس ها حدودا چقدر به رکورد اضافه میشه؟
آیا لباسهای موجود در بازار ایران اصل هستند؟
با سپاس

 

 

پاورلیفتر : راستش مارکهای مختلف استفاده میشن اما بیشتر بچه ها از تیتان و اینزر استفاده میکنن . بستگی داره آقایون وارد کننده کدوم مارک رو روش زوم کرده باشن ! به طرفه العینی همه جا پر میشه که مثلا اینزر به درد نمیخورده و این مارک جدید یه چیز دیگه ست !

ولی تجربه و کیفیت اینزر خیلی بهتره و مورد استفاده اکثر پرسورها هم هست و تایید هم شده .

بستگی داره چطور تمرین کنی باهاش اما به طور متوسط میتونی تا 25 – 30 کیلو روش حساب کنی . حالا بالاتر یا پایین تر بستگی به پرسور و تمریناتش داره .

درباره اصل بودن یا نبودن اطلاعی دقیق ندارم . اما خوب با یه کم تحقیق و مقایسه میشه پی برد !

سایت شرکت اینزر رو سرچ کن لیست قیمت و کلیه اقلامش هست ...

ممنون که پیشم اومدی .

 

 

 

آرمین : سلام . قا در مورد اینکه آرژنین استرویید هست یا نه و اینکه توی عضلات چیکار میکنه یه توضیح بدین ممنون .

من طرف چپ بدنم تو بعضی حرکت ها مثل کول یا شراک کم میاره ویا مثلا من کول طرف راستم بیشتر از طرف چپم معلومه و به چشم میاد.
حالا میخواستم ببینم میشه طرف چپم هم تقویت بشه و مثلا کول یا پرس سینه رو روی طرف چپم بیشتر متمرکز کنم؟

 

پاورلیفتر : سلام آرمین جان . آرژنین استروئید نیست . یه مکمل غذایی هست که برای رشد عضلات و تحریک ترشح هورمون رشد مفیده . تو آرشیو یه مقاله کامل درباره آرژنین هست .

درباره مشکل دومت باید بگم همه بدن ها ( بلا استثنا ) یه سمت از سمت دیگه قویتره اما خوب با تمرین درست میشه اصلا محوش کرد . شما برای اینکه ضعف عضلات کول رو رفع کنی از شراگ هالتر استفاده کن که به طور همزمان به عضله فشار میاره . اگر نمیتونی با هالتر به هر دو قسمت فشار بیاری از شراگ دمبل استفاده کن که هر دست جداگانه روی عضله قسمت خودش فشار میاره . اینجوری میتونی از رشد همزمان عضلات مطمئن باشی.

 

 

 

الیاس :  سلام . من تا حالا بدنسازی کار میکردم و حالا میخوام پاورلیفتینگ کار کنم چون من به ورزشهای قدرتی و استقامتی بیشتر اعتقاد دارم و چون تا حالا پاور لیفت کار نکردم نمیدونم برای بار اول که میخوام شروع کنم چه برنامه ای پاور لیفتی کار کنم اگه میشه یه برنامه برای من بنویسید من ۱۸ سال چند ماه سن دارم وزنم هم ۸۱ کیلو هستش.

 

پاورلیفتر : سلام . راستش همینجوری نمیشه برنامه تجویز کرد . شما باید زیر نظر مربی باشی و کم کم برنامه ت رو به تمرینات تخصصی پاورلیفتینگ تغییر بدی . برای شروع شما تمریناتت رو فشرده تر و سنگین تر کن و از حرکات پایه ای بیشتر تو تمرینت استفاده کن تا آماده شروع تمرینات قدرتی بشی . بعد از اون باید با یه مربی حضوری مشورت کنی .

 

علی :‌سلام .خوبی؟ آمینو تک روی بلند شدن قد تاثیر داره؟ من ۱۸سال و پنج ماه سن دارم ..مصرف کنم تاثیر داره؟ چندتا از استادا گفتن مصرف کنم تاثیر داره ...شما چی می گی
از کجا می تونم تهیه کنم؟ممنون میشم راهنماییم کنی

 

پاورلیفتر : سلام . آمینو روی رشد تاثیر به سزایی داره و میتونه در کنار تغذیه صحیح روی رشد بدن تاثیر مثبت بزاره . البته در کنار تغذیه و فعالیت بدنی صحیح . شما آمینو رو در کنار تغذیه اصولی و تمرینات کششی خاص دنبال کن تا به رشد سوق داده شی . توی داروخونه ها باید باشه و در انواع مختلف عرضه میشه . آمینو ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ و ۶۰۰۰ و آمینو تچ و انواع دیگه که همه شون مفید هستن