پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

تیم ملی پاورلیفتینگ ایران قهرمان جهان شد

حتما میدونین که تیم ۹ نفره پاورلیفتینگ نابینایان و کم بینایان جمهوری اسلامی ایران به سر مربیگری آقای جمشید بابایی و مربیگری آقای حسن کدیور به سرپرستی نظام دودل به برزیل اعزام شده بود  تونست به مقام قهرمانی دست پیدا کنه :

تیم ملی پاورلیفتینگ نابینایان و کم‌بینایان ایران با کسب ‪ ۳‬مدال طلا و یک نقره دیگر و در مجموع با ‪ ۸‬مدال طلا و یک نقره در بین ‪ ۱۰‬کشور شرکت کننده به مقام قهرمانی رسید.

جمعه شب به وقت محلی رقابتهای پاورلیفتینگ در اوزان ‪ ۱۲۵ ، ۱۱۰ ، ۱۰۰‬و به اضافه ‪ ۱۲۵‬درسالن وزنه‌برداری هتل هالیدی سائوپائولو پیگیری شد و تیم ایران با کسب ‪ ۳‬طلا در اوزان (‪۱۰۰‬ ، ‪ ۱۱۰‬و ‪ + ۱۲۵‬کیلوگرم ) و یک نقره در وزن ( ‪ ۱۲۵‬کیلوگرم ) ، در مجموع با کسب ‪ ۸‬مدال طلا و یک نقره به مقام قهرمانی رسید.

نتایج این ‪ ۴‬وزن به این شرح است :
جمشید میرشکاری

" جمشید میرشکاری " در وزن ‪ ۱۰۰‬کیلوگرم با مجموع ‪ ۶۸۵‬کیلوگرم (اسکوات ‪ ، ۲۹۰‬پرس ‪ ، ۱۶۵‬لیفت ‪ ( ۲۳۰‬به مدال طلا دست یافت.

دراین وزن " پاتریک دونلان" از آمریکا با مجموع ‪ ۴۷۵‬کیلوگرم دوم شد.

"روحان احمدی " در وزن ‪ ۱۱۰‬کیلوگرم با مجموع ‪ ۷۳۲/۵‬کیلوگرم ( اسکوات ‪ ، ۲۹۵‬پرس ‪ ، ۱۹۲/۵‬لیفت ‪ ( ۲۴۵‬به مدال طلا رسید و " سرداربازدمیر" از ترکیه نقره گرفت.

روحان احمدیوزن‌های ‪ ۱۰۰‬و ‪ ۱۱۰‬مقام سوم نداشت.

دروزن ‪ ۱۲۵‬کیلوگرم " تیم اکریت " از کانادا با مجموع ‪ ۶۷۲/۵‬قهرمان شد و مدال طلا گرفت.

دراین وزن " سید ابوالفضل موسوی " بامجموع ‪ ۶۱۰(‬اسکوات ‪ ، ۲۳۵‬پرس ‪۱۶۰‬ و لیفت ‪ ( ۲۱۵‬نقره گرفت و "ارکان ازترک " از ترکیه با مجموع ‪ ۵۸۰‬کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

جهانبخش عسگری

" جهانبخش عسگری " در به اضافه ‪ ۱۲۵(‬فوق سنگین ) با مجموع ‪ ۷۰۲/۵‬کیلو گرم ( اسکوات ‪ ، ۲۶۵‬پرس ‪ ، ۱۸۲/۵‬لیفت ‪ ( ۲۵۵‬به مقام قهرمانی رسید ومدال طلا گرفت.

دراین وزن " انتونی جان یانگ " ازاسترالیا با مجموع ‪ ۷۰۲/۵‬واختلاف وزن بیشتر نقره گرفت و " صلاح‌الدین آخگز" ازترکیه با مجموع ‪ ۳۹۰‬کیلوگرم برنز گرفت .

در رقابتهای عصر پنجشنبه و صبح جمعه سجادخالدان، حجت حمیدی، سید هادی حسینی، مهدی بهارزاده و حسین مردان پور به ترتیب در اوزان ( ‪، ۶۰ ، ۵۶‬ ‪ ۸۲/۵ ، ۷۵ ، ۶۷/۵‬کیلوگرم ) صاحب مدال طلا شده بودند.

تیم ملی پاورلیفتینگ ایران با کسب مقام قهرمانی سومین دوره مسابقات جهانی نابینایان وکم‌بینایان (چندرشته‌ای) برای سومین بار قهرمان این مسابقات شده است.

تیم ملی پاورلیفتینگ نابینایان وکم بینایان ایران قهرمانی ‪ ۲‬دوره گذشته مسابقات جهانی (چند رشته‌ای) اسپانیا و کانادا را نیز در کارنامه خود دارد.

این رقابتها با حضور ‪ ۴۶‬ورزشکار (‪ ۱۱‬زن و ‪ ۳۵‬مرد) از ‪ ۱۰‬کشور جهان در روزهای پنجشنبه وجمعه در هتل هالیدی سائوپائولو برزیل برگزار شد.

همینجا از طرف تمام ورزشکاران شهر لاهیجان و پاورلیفتر های باشگاه ارسلان به آقای جمشید بابایی قانع تبریک میگم ...

 

درباره آمینو اسید ها

برای خیلی ها این سوال پیش اومده که اصلا این آمینو اسید چیه ؟! همین امروز وقتی یکی ازم پرسید :‌ وقتی آمینو تهیه کنم دیگه نیازی به کراتین ندارم ؟! فهمیدم که اصلا کوچکترین ذهنیتی درباره آمینو و تاثیراتش در بدن نداره . به طور خلاصه بشنوید از آمینوها :‌

اصلی ترین ساختار پرو تئین ها را اسید های آمینه تشکیل می دهند که تفاوت اصلی آنها با کربو هیدرات و چربی در وجود نیتروژن در ساختار سلولی آمینو اسید ها علاوه بر کربن – هیدروژن و اکسیژن است  . حدود 20 اسید آمینه اصلی شناسائی ونامگذاری شده است که در یک تقسیم بندی کلی به دو نوع ضروری و غیر ضروری نامیده می شوند . اسید های آمینه ضروری آنهائی هستند که بدن قادر به ساخت آنها نیست و باید از طریق رژیم غذائی تامین شوند ولی بدن قادر به ساخت و سنتز آمینو های  غیر ضروری هست. آمینوهای ضروری عبارتند از آرژنین – لیزین – تره اونین- لوسین  – میونین – والین – فنیل آلین –ایزو لوسین  و ...  و آمینو های غیر ضروری : گلیسین – آلین – گلوتامین – لیستین و ....

و اما از میان آمینو  اسید های ضروری یکسری از انها به نوع زنجیری شاخه دار (لوسین – ایزو لوسین – والین )  معروفند که بسیار در ساخت عضلات مهم هستند و سریعا جذب می شوند و اثر آنابولیکی بسیار زیادی دارند . البته دلیل جذب سریع انها این است که بجای کبد در عضلات متابولیزه  می شوند .

نکته مهم اینکه برای عملکرد صحیح باید هر سه آمینو اسید شاخه دار همزمان مصرف شوند و همراه با  با آمینوهای تریپتوفان  (آمینو ضروری )و تیروزین (آمینو غیر ضروری ) نباید مصرف شود .

عملکرد بعضی آمینو ها

آرژنین : آزاد کردن هورمون رشد

گلیسین : کنترل افسردگی – آزاد سازی هورمون رشد

اسید گلو تامیک (گلوتامین ) : تقویت سیستم ایمنی- رشد عضله

سرین :تولید انرژی – بالا بردن قند خون

آلانین : جلوگیری از تحلیل عضله

سیستین : ضد پیری و کاهش التهاب و آنتی اکسیدان بافتهای بدن

لوسین – ایزو لوسین – والین ( شاخه دار ): بالابردن توان و ساخت عضله

با تشکر از دوست خوبم آقای صانعی

دوپینگ در کشتی ... فقط توجیه !

خبر دوپینگ کشتی گیران کشورمون رو که شنیدین ؟ حالا ببینین رئیس یه فدراسیون معتبر که نقش اصلی در کنترل اینگونه موارد رو باید ایفا کنه چه استدلالی داره !!‌!‌واقعا جای تاسفه !‌

رئیس فدراسیون کشتی کشورمان در حاشیه مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در مصاحبه‌ای با شبکه خبر سیما اعلام کرد که محرومیت‌های پیش آمده برای برخی کشتی‌گیران، ناشی از حضور آنها در باشگاه‌های بدنسازی است و ورزشکار دوپینگی این رشته در این باشگاه‌ها مواد نیروزا و ممنوعه مصرف کرده‌اند و این معضل را به گردن فدراسیون پرورش اندام انداخت.

اظهارنظر یزدانی خرم موجبات ناراحتی و دلخوری مسئولین فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی کشور را فراهم کرد به طوری که مسئولین مذکور جوابیه و بررسی صحبت‌های رئیس سابق فدراسیون والیبال پرداختند.

متن کامل جوابیه فدراسیون مذکور به شرح زیر است:

جناب آقای یزدانی خرم

رئیس محترم فدراسیون کشتی

به هیچ وجه توقع این اظهارنظر را از مدیر توانا و کاربلدی همچون جنابعالی نداشتیم. از شما بعید است که مشکل مدیریتی خود را به گردن دیگران بیاندازید و با استفاده از شبکه‌های تلویزیونی سعی بر توجیه اتفاق ناخوشایندی کنید که این روزها کشتی کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر جواز بیشتر باشگاه‌های بدنسازی کشور به نام زحمت‌کشان رشته کشتی است و اهالی بدنسازی در این میان نقش یار کمکی را بازی می‌کنند.

آقای یزدانی خرم اگر مبنی را بر این بگذاریم که باشگاه‌های بدنسازی، مقصر دوپینگ برخی نفرات کشتی هستند واقعا برای کادرفنی تیم‌های ملی شما متأسفیم زیرا نتوانستند نفراتشان را آنطور که باید و شاید کنترل کنند.

در هر حال اگر شما مدیر مدبر و کاربلد همچنان اسرار بر مقصر نشان دادن اهالی پرورش اندام کشور دارید خواهشمندیم که نام مربی و یا باشگاهی را که باعث چنین تخلفی شده‌اند به مسئولین فدراسیون پرورش اندام اعلام کنید تا این فدراسیون هر چه زودتر بر تخلف آنها رسیدگی کند. 

*******

ولادت مولا علی (‌ع )‌ رو به همه شما همراهان پاورلیفتر تبریک میگم . امیدوارم این روز که به حق به عنوان روز پدر نامیده شده برای همه شما نوید بخش مهر و محبت فزاینده نسبت به پدران مهربونتون باشه . سبز باشین .