پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

رفع شبهات و پاسخ به شما

سلام به همتون . این سری نظراتی درباره پست ها داده شده که ترجیح میدم این پست رو به پاسخ به سوالاتتون اختصاص بدم . این وسط شاید لینکهای جالب هم به چشمتون خورد !‌

شکوفا : چرا اینقدر یا محراب بدین ؟ به اون چه ربطی داره  . خب چیکار کنه از همه قویتره ؟
اگه دارو مصرف میکرد که نمیرفت مسابقات جهانی !

باید عرض کنم که : کی با محراب بده !؟
جناب فاطمی تو مسابقات جهانی نماینده ایران بود و الحق هم خوب از نام ایران دفاع کرد .
ولی خب ما یه چیز میبینیم و شما به عنوان بیننده صرف یه چیز دیگه ! در مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی کشور که هیچ چیزی به عنوان تست دوپینگ وجود نداره . همه هم شناخته شده هستند . پس نیازی نیست توجیه دیگه ای برای قهرمانی های آقا محراب در عرصه پاورلیفتینگ بیاریم . البته برادر رو به جرم برادر !‌ اعدام نمیکنن ولی خب آقا مهدی اخوی بزرگترشون برای همیشه از مسابقات پاورلیفتینگ محروم شد چون دوپینگش تو مسابقات جهانی + شد ! قبلا هم در مسابقات پرس سینه محروم شده بود . اون یکی تموم نشده دسته گل به آب داد دوباره ! ضمن اینکه نکته ای رو باید توجه کنید . مسابقاتی که اکثرا در چنین رشته های سنگینی برگزار میشه به اصطلاح یه دز خاصی برای خودش داره ! یعنی تا حدودی مواد نیروزای هورمونی و تحریک کننده به صورت مجاز در اختیار خود ورزشکاره که اگه بخواد مصرف کنه ... وگرنه فکر نمیکنم لیفت های ۴۰۰ کیلویی و اسکوات های ۴۶۰ کیلویی تو ذهن هیچ پاورلیفتری طبیعی و معقول باشه !‌

ستاره : شما این اطلاعات رو از کجا اوردی ؟ مطمئنی ؟ گوشه و کنار یعنی کجا ؟
در ضمن به محراب فاطمی چه ربطی داره . رضا قرایی خیلی خوب کار میکنه ولی واقعا مغروره !!!!!!!!!!!!!

خب ... ستاره خانم خوش اومدی . (‌ آمار خانم های علاقه مند هم داره میره بالا ‌! خوبه ! ‌)‌ اطلاعات من همیشه تلفیقی از اخبار و گزارشات ... مشاهدات عینی !‌ و وب های معتبر خبرگزاری ورزش های قدرتیه که میتونی لینکهاش رو گوشه و کنار پاورلیفتر ببینی . این گوشه و کنار واقعا گوشه و کناره !‌ رضا قرایی عالی کار میکنه و شکی درش نیست ولی اون چیزی که شما اون رو غرور میدونین حرفه ای گری رضاست و اینکه اصلا در حد رقابت داخلی نیست ... درست مثل زمان اوج محراب یا مجتبی ملکی . به محراب هم ربط زیاد داره !‌ محراب به عنوان قهرمان اسبق و دبیر و داور فعلی کمیته میتونه خیلی تاثیر گذار باشه .

میلاد : کسی که می خواد مرد آهنین بشه پاورلیفتینگ کار بکنه بهتره یا پرورش اندام.  

میلاد جان اکثر کسانی که در مسابقات قویترین مردان شرکت میکنند سابقه تمرینات پاورلیفتینگ داشتند یا بدنساز قدرتی بودن . ولی خب تمرینات با وزنه جوریه که میشه روی افزایش قدرت حساب باز کرد . البته اینجوری که داره پیش میره و تمرینات قویترین مردان تخصصی تر میشه تنها راه افزایش دادن مهارت در این ایتم ها تمرین خود مواد مسابقه در کنار حرکات کمکیه . البته چنین تمریناتی حتی المقدور پیشنهاد نمیشه !

رخساره : میشه بیوگرافی کامل محراب فاطمی را بذارید اینجا؟

رخساره جان یه گزارش و مصاحبه کامل با محراب فاطمی گذاشتم  که اطلاعاتی درباره ش بهت میده . البته تو نت هر چی سعی کردم نتونستم اطلاعات جامع تری پیدا کنم . دوستای دیگه ای هم درباره آیدین خطائی سوالاتی پرسیدن و همچین درخواستی داشتن که متاسفانه فعلا موفق نشدم اطاعت امر کنم ... هنوز دنبالشم ...

آیدین خطایی

حسین : آقا این عکس یا فیلمی از مسابقه قویترین مردان جهان رو داری برای ما بفرستی ؟

در اولین فرصت تهیه میکنم . یکی از دوستان اونجا بوده و قراره عکسهایی رو از همون یکی دو مرحله اول بده . البته مسابقه تعطیل شد و نشد عکس های رقابتی تهیه کرد .

یکی از دوستان : آقای رضا قرایی قویترین مرد ایران شد،تایمها رو هم آقا محراب فاطمی اشتباه نگرفت .

دوست خوبم مسابقات مردان آهنین رو صدا و سیما برگزار میکنه و قویترین مردان ایران رو کمیته پاورلیفتیگ و قویترین مردان ایران .
توی مسابقات رسمی قویترین مردان بود که این اتفاق افتاد . مردان آهنین به اعتقاد اکثر ورزشکاران این رشته زیاد ارزش قهرمانی نداره و رسمیتشم فقط و فقط به خاطر پخش تلوزیونیشه . وگرنه چرا باید مسابقاتی مثل قهرمانی جهان در کیش اونجوری بشه و این مسابقات ... ؟‌ از نکاتی که قابل اشاره ست حضور مجری در برنامه ست که سال اینده احتمالا برای جذاب شدن برنامه برای بینندگان از عمو پورنگ استفاده میشه !‌ کسی فکر ورزشکارا نیست ! کسی که بویی از وزنه نبرده و فشار یه گونی ۵۰ کیلویی برنج رو هم حس نکرده بعد پرس کردن وزنه ۱۴۰ کیلویی بالای سر میاد میگه :‌چطور دیدی حرکت رو ؟ آخی چرا کم زدی ؟ !

آلبوم وزنه برداران

اینبار آلبوم وزنه برداران با تصویری از واسیلی آلکسیف به روز شده . قهرمانی از روسیه که قبل از حسین رضازاده رکورددار سنگین وزن جهان بود ... اونم ۳۰ سال ...

Vasili Alexeyev :

واسیلی آلکسیف

برای دیدن تصویر در ابعاد اصلی کلیک کنید .

 

در مسابقات قویترین مردان جهان در کیش چه گذشت؟!

حتما اکثر شما شنیدین که قرار شد یک سری مسابقات قویترین مردان جهان در جزیره کیش برگزار بشه و همه کله گنده ها هم قول حضور مسابقه ای به یاد موندنی با حضور قهرمانان قدرتمند این رشته رو در جزیره داده بودند ! ولی خب از ظواهر امر اینگونه بر میاد که از این خبرا نبوده و باز هم چیزی جز آبروریزی عاید ورزش ایران نشده .
درست در شرایطی که اکثر بزرگان حضور داشتند و همه چیز آماده خودنمایی کشورمون در این دوره بود به ناگاه ورق برگشت!
گفته ها و شنیده ها زیاده ولی خب مطلبی که متفق القول اکثر تریبون های ورزشی ( که زیاد هم نیستند ! _ به به از این اطلاع رسانی و پوشش کامل خبری ) اعلام کردند اینه که در مسابقات کیش که قرار بود در شش آیتم برگزار شود ، تنها دو مرحله برگزار شد و قبل از آغاز مرحله سوم این مسابقه به دلیل بروز درگیری های لفظی  ، این مسابقه منحل شد و در نهایت برای سرپوش نهادن بر حوادث به وجود آمده و اخذ مبالغ توافق شده از اسپانسرها ، یکی از ورزشکاران به عنوان نفر اول اعلام شد و این در حالی بود که از مرحله دوم به بعد ، به دلیل مسایل به وجود آمده بسیاری از قهرمانان خارجی با آزرده دلی کیش را به مقصد دبی برای عزیمت به کشورهای خود ترک کرده بودند .

در خصوص دلیل بروز درگیری ها و خروج  15 قهرمان خارجی از ایران قبل از پایان مسابقات ، اینچنین شنیده میشه که : بنابر توافقات و نامه های رد و بدل شده بین عامل غیر رسمی ایرانی و قهرمانان ، مقرر شد تا جدای از هزینه های سفر ، به هر قهرمان مبلغ 5000 تا 7000 دلار بسته به بعد مسافت پرداخت بشه . پس از مرحله دوم این مسابقات بود که برخی از قهرمانان با توجه به عرف حاکم بر این مسابقات که قبل از آغاز مسابقه مبالغ ثابت خود را دریافت میکردند ، از مسئولین برگزاری خواستار پرداخت این مبلغ و هزینه سفر خود شدند و مسئولین برگزاری علیرغم تعهد بر این مطلب در فرم های دعوت و اسناد قرارداد از پرداخت مبلغ تعهد شده خودداری کردند و با توجه به سابقه سیاهی که در مسابقات قبلی وجود داشت و فضای عدم اعتماد ، 15 نفر از قهرمانان بعد از ظهر همان روز با اولین پرواز کیش را به مقصد دبی ترک کرده اند و احتمال شکایت از سازمان تربیت بدنی ایران در این خصوص بسیار محتمله زیرا مطابق عرف موجود در جهان ، مجری و مسئول انجام تمامی مسابقات ورزشی ، سازمان یا نهاد رسمی حاکم بر فدراسیون های آن کشور شناخته میشه !
و اما شرکت کنندگان در این مسابقه افراد صاحب نامی رو شامل می شدند :

اسامی ورزشکاران شرکت کننده شامل 20 ورزشکار جهانی و 2 ورزشکار سهمیه میزبان بدین شرح است :(1)
ماریوس پودزیانوفسکی

1.ماریوس پودیانوفسکی از لهستان (قهرمان سه دوره قبل این مسابقات )
2. جرمی هاگ از استرالیا
3. تارمو میت از اسلوونی
4. راویاس ویدزیس از لاتویا
5. پاول سوروکا از بلاروس
6. سرجی رجامین از بلاروس
7. البروس نیگمتولین از روسیه
8. دمیتری کونونک از روسیه
9. فلورین تریمپل از آلمان
10. بوریس هارالدسون از ایسلند
11. ریمون مرکس از نروژ
12. اسوجان تودورچیو از بلغارستان
13. مارک فلیکس از کانادا
14. دومنیک فیلیو از کانادا
16. اولگ دودکین از لاتویا
17. آریلد هاگن از نروژ
18. رالف بر از استرالیا
19. رضا قرائی از ایران
20. مجتبی ملکی از ایران
21. مجید دژبرار از ایران
22. مهدی میرداوودی یا حسن عبادی از ایران(2)
(1) .  مجید دژبرار و رضا قرایی بدلیل شرکت در دور قبلی این مسابقات در روسیه و چین ، دارای مجوز جهانی هستند .
(2) . نام ورزشکار شماره 22 این مسابقات هنوز بطور قطعی اعلام نشده است ولی بطور قطع یکی از دوقهرمان نامبرده است .

متاسفانه برگ زرین دیگه ای به افتخارات ورزشهای قدرتی ما اضافه شد ! تا کی باید قانون و مقررات و اصول بر ورزش ما حاکم نباشه خدا میدونه .
مسابقات قویترین مردان ایران یا همون مردان آهنین هم وارد مرحله دوم شده ( البته پخش تلوزیونیش ) و پاورلیفتر از گوشه و کنار شنیده که فرزاد موسی خانی اول میشه و رضا قرایی هم در یکی از آیتم ها نسبت به تایم گرفته شده توسط محراب فاطمی معترض میشه و کار به جاهای باریک میکشه و رضا قرایی هم از ادامکه مسابقه انصراف میده ... بله ... ! محراب که گویا داروهای مصرفیش رو قطع کرده ! ( یه نگاهی به سایزش بندازین ! ) بدجور جوگیر شده و ... اصلا بیخیال !

پرسش و پاسخ

بخش پرسش و پاسخ اینبار در خدمت یکی از همسایه های خوب پاورلیفتره !‌ محمد عزیز که میتونین اینجا وب قشنگش رو ببینین سوالی داشت درباره تمرینات پا و درخواست برنامه ای برای بالا رفتن تفکیک عضلات پا رو مطرح کرده بود .

باید بگم که یک سری از حرکات مختص دادن حجم و قدرت به عضلات هستند و سری دیگه هم برای به کار گیری فیبرهایی استفاده میشن که در حرکات قدرتی کمتر به تکاپو می افتند و همین میتونه باعث پیشرفت عضله بشه .

حرکاتی مثل اسکوات . پرس پا و انواع ددلیفت برای حجم دادن به عضلات چهارسر ران و پشت ران مفید هستند . در کنار این ها حرکاتی مثل جلوران دستگاه به صورت های مختلف و پشت ران های تکی و کامل میتونه باعث ایجاد جزییات در عضلات باشه منوط به داشتن یه رژیم غذایی مناسب و تمرین به روش های مختلف (‌سوپر ست ـ تری ست ـ هرمی و ... ) .

بهترین برنامه پا برنامه ایه که با توجه به نقاط قوت و ضعف بدنی طراحی بشه و اینکه تلفیقی از حرکات مفید تک و چند مفصلی باشه .

به هر حال با توجه به درخواست شما من پیشنهاد میکنم که بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه گرم کردن کامل عضلات و کشش اونها تمرین زیر رو دنبال کنید . (‌به مدت ۴ هفته ) تا ببینید تاثیری روی عضلاتتون داشته یا نه ؟

جلو ران دستگاه ۱۲*۳ با مکث ۱ تاثیه ای در بالای حرکت .

اسکوات رو فعلا پیشنهاد نمیکنم مگر اینکه سابقه طولانی داشته باشید و نحوه اجرای صحیحش رو هم بلد باشید که البته باز هم بدون یار تمرینی امکان پذیر نیست. پس پرس پا رو پیشنهاد میکنم . به صورتی که پاها به اندازه عرض شانه روی صفحه قرار بگیره و پنجه پا هم چند درجه ای مایل به بیرون باشه . زانو ها حین پایین آوردن وزنه به سمت بیرون منحرف نمیشه و باید در امتداد هم قرار بگیرن و تا روی سینه پایین آورده و با یه بازدم قوی به سمت بالا پرس بشه . پرس پا ۸*۳

حرکت بعد یه حرکت سوپرسته . پشت ران هالتر ۱۰*۳ +  پشت ران دستگاه ۸*۳ .

آخرین حرکت مربوط به عضلات ساق میشه . این عضلات رو با دو روش میشه تمرین داد . یکی وزنه سنگین و تکرارهای معمولی و دیگری تکرارهای وحشتناک با وزنه های متوسط  که البته تجربه نشون داده به جز موارد خاص ژنتیکی عضلات ساق به تکرارهای بالا جواب میدن و من توصیه میکنم سوزش عضلانی رو رد کنید تا به رشد برسید . ۳ ست ۲۵ تکراری به صورت ۳ ثانیه مکث در بالا و ۵ ثانیه کشش در پایین میتونه فوق العاده وحشتناک باشه .

در آخر هم فیله رو فراموش نکنید . فیله کمر دستگاه با تمرکز کامل و ۲ ثانیه مکث در بالا میتونه فیله هایی آهنین بسازه . ۳ ست ۲۰ تکراری .

در پایان تمرین حرکات سرد کردنی و کششی فراموش نشه . موفق باشی محمد جان .

سوالات خودتون رو حتما با پاورلیفتر در میون بزارین تا در اسرع وقت جوابی واقع بینانه دریافت کنید نه پاسخ های کتابی و از قبل نوشته شده ! اینجا فقط تجارب عینی منتقل میشه ...

سال نو مبارک

بالاخره روز چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۸۶ ساعت ۳ و ۳۷ دقیقه و ۲۶ ثانیه برگی دیگه از آلبوم سالیانه زندگی همه ما ورق خورد و ما موندیم و ۱ سال شادی و غم و موفقیت و ناکامی و هزاران هزار رویداد تلخ و شیرین دیگه . صد البته برای اونایی که هواسشون جمع زندگیشونه و این تغییرات تکونشون میده لحظه لحظه ش میتونه تجربه باشه .

سال ۱۳۸۶ رسیده و از صمیم قلب برای همه شما آرزوی سالی پر از محبت و صفا میکنم و امیدوارم در کنار خونواده و همه کسانی که دوستشون دارین موفق و سربلند باشید .

و اما با خبر شدیم که مربی خوبمون آقای جمشید (‌عباس )‌بابایی قانع که افتخار شاگردیش رو دارم به عنوان سرمربی تیم ملی پاورلیفتینگ کم بینایان و نابینایان ایران انتخاب شده .

مربی که تا حالا قهرمانان زیادی رو در رشته پاورلیفتینگ معرفی کرده و از داوران برجسته مسابقات پاورلیفتینگ هم به حساب میاد .

همینجا از طرف خودم و بچه های باشگاه ارسلان این موفقیت رو که باعث سرافرازی و مباهات ورزش استان گیلان و شهر لاهیجان شده رو بهش تبریک میگم و امیدوارم مثل گذشته شاهد پیمودن پله های ترقی و افتخارآفرینی برای شهرمون باشیم .

و اما یه هدیه برای سال نو ...

پاورلیفتر که چیز زیادی از دستش بر نمیاد ولی خب یه آهنگ به یاد موندنی از فرهاد مهراد درمورد سال نو که هر کسی رو یاد دوران خوش کودکیش میندازه . دانلود کنید ضرر نمیکنید .

بوی عیدی ... بوی توپ ... عطر کاغذ رنگی ... با حجم ۷۰۰ مگ .

یه بگ کراند خوشگل از کریس کورمیر برای شما ! :

 

برای دیدن تصویر در ابعاد اصلی کلیک کنید .