پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

نقش ورزش در سلامت دختران نوجوان

اکثریت دختران نوجوان از ورزش و نیازهاى تغذیه اى خود غفلت مى کنند.
نکته قابل توجه این است که فقط ۲۰ درصد دختران دبیرستانى احتمالاً پنج وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات در روز مصرف مى کنند و یا سه لیوان شیر در روز مى نوشند. امروزه دختران نوجوان کمترین فعالیت را در جامعه دارند.

در حالى که در کشورهاى پیشرفته ۶۱ درصد دانش آموزان پسر در تیم هاى ورزشى بازى مى کنند، فقط ۵۰ درصد دختران در تیم هاى ورزشى شرکت مى کنند. همچنین در حالى که تقریبا سه چهارم پسران در فعالیت هایى شرکت مى کنند که باعث مى شود براى ۲۰ دقیقه یا بیشتر و سه روز در هفته یا بیشتر عرق کنند و تند نفس بکشند فقط نیمى از دختران این وضعیت را دارند. هم ورزش و هم تغذیه خوب براى سلامت طولانى مدت دختران ضرورى است. براى مثال: ورزش کمک مى کند که استخوان ها، عضلات و مفاصل ساخته و حفظ شوند، وزن کنترل شود و وقوع فشار خون بالا را به تاخیر مى اندازد. در حقیقت میزان ورزش دختران نوجوان بین ۱۸-۱۲ سالگى یک عامل مهم در پیشگیرى از شکستگى لگن در سنین میانسالى است.
تغذیه خوب نیز از عوامل مهم است. چون یک دختر نوجوان در طى نوجوانى از هر زمان دیگرى از زندگى (غیر از زمان نوزادى) رشد سریع ترى دارد. در سنین نوجوانى وى نیاز به انبوهى از ویتامین ها و مواد معدنى و همچنین به طور متوسط ۲۲۰۰ کالرى روزانه دارد که در غذاها یافت مى شود، اما اغلب دختران نوجوان میزان کافى از این مواد غذایى حیاتى دریافت نمى کنند. همچنین اغلب دچار کمبود کلسیم هستند، زیرا زمانى که به نوجوانى مى رسند میزان مصرف شیر را کاهش مى دهند. تقریبا نیمى از توده استخوانى زنان در طى نوجوانى تشکیل مى شود و مصرف کم کلسیم در این زمان ممکن است بعدها منجر به پوکى استخوان شود.
همچنین دختران آهن کافى دریافت نمى کنند چون هم از طریق خونریزى قاعدگى آهن از دست مى دهند و هم این که ممکن است داراى رژیم غذایى جهت لاغرى باشند یا این که رژیم غذایى متنوعى نداشته باشند و یا غذاهاى غنى از آهن مانند گوشت قرمز به اندازه کافى مصرف نکنند که در این صورت مبتلا به کم خونى مى شوند. همچنین یک مطالعه نشان داده که حتى فقر آهن خفیف مى تواند منجر به نمرات امتحانى پایین تر در ریاضیات شود و این مى تواند یک توضیح احتمالى براى این نکته باشد که چرا دختران نوجوان از لحاظ ریاضیات از پسران ضعیف ترند.
به این دلایل مشخص مى شود که بر عهده والدین است که یک رژیم غذایى مناسب براى دختران (و پسرانشان) تهیه کنند. رژیمى که حداقل پنج نوبت در روز میوه و سبزیجات و سه لیوان یا ۲۵۰ سى سى شیر در آن وجود داشته باشد.

براى این که نوجوان شما تغذیه مناسب داشته باشد به نکات زیر توجه کنید:
۱- کار را ساده کنید: مواد غذایى مانند برش هاى میوه، پنیر، ماست و پاپ کورن بدون کره را در دسترس آنان قرار دهید.
۲- نوشابه مصرف نکنید و حتى آن ها را در خانه نگهدارى نکنید.
۳- دختران را در آشپزخانه بخوانید و آن ها را مسوول خرید بعضى از مواد غذایى و سبزیجات مصرف خانواده کنید تا یاد بگیرند چگونه انتخاب غذایى خوب و مناسبى داشته باشند.
۴- اگر شام خانواده با عجله صرف مى شود باز هم باید مغذى باشد وقتى بیرون غذا مى خورید دخترتان را تشویق کنید انتخاب هاى غذایى مناسب مانند سالاد و سبزیجات پخته داشته باشد.
نکاتى براى به حرکت درآوردن دختران
چه به شکل تیم هاى متشکل ورزشى و چه به شکل برنامه هاى ورزشى فردى پیام اصلى به دختران باید این باشد که تحرک و ورزش کنند.
۱- دختران را تشویق کنید تا فعالیت هاى ورزشى جدید داشته باشند.
۲- ورزش را یک امر خانوادگى کنید. فعالیت ورزشى را در نظر بگیرید که همه از انجام آن با یکدیگر لذت ببرند.
۳- آن ها را تشویق به پیاده روى کنید و از آنان بخواهید که مرتباً پیاده روى را افزایش دهند.
اهمیت ورزش براى دختران دانش آموز از دیدگاه فیزیولوژى
لزوم و اهمیت ورزش و تمرینات ورزشى براى هر دو جنس در سنین مختلف مورد تایید محققین است.
به طور کلى ورزش و تحرک بر رشد عمومى بدن تاثیر مى گذارد این امر با پژوهش انجام شده روى موش هایى که در محدودیت حرکتى بودند و موش هایى که آزادى حرکت داشتند به اثبات رسیده است.
رشد و تکامل دستگاه عصبى و دستگاه هاى حرکتى (عضلات و استخوان ها) با یکدیگر در ارتباطند و هر چه ارتباط دستگاه عصبى با دستگاههاى حرکتى بیشتر و گسترده تر شود حرکات پیچیده، شکل گرفته و هدفمند مى شوند. در مورد نقش ورزش در پیشرفت رشد، سلامتى و آمادگى جسمانى کودکان و نوجوانان تحقیقات متعددى انجام شده است.
در این تحقیقات تاثیر ورزش را بر روى رشد و آمادگى جسمانى همچنین نشاط دختران دانش آموز فنلاندى نشان دادند. دخترانى که ورزش مى کنند داراى بدنى انعطاف پذیر و فعال هستند. باید توجه داشت که اهمیت ورزش منحصر به سنین کودکى و نوجوانى نیست. در سنین بالا ورزش براى جلوگیرى از پوکى استخوان، اضافه وزن و ناراحتى هاى قلبى و عروقى، همچنین براى پر کردن اوقات بیکارى و جلوگیرى از افسردگى و روان پریشى توصیه مى شود.
رشد در دوران کودکى تحت تاثیر فاکتورهاى متعددى است از آن جمله هورمون رشد و فاکتورهاى رشد، در عین حال هورمون هاى دیگر و نوع تغذیه نیز بر رشد تاثیر دارند.
رشد قدى با رشد استخوان هاى دراز همراه است. رشد قد در دختران در سنین ۱۶ تا ۱۷ سالگى و در پسرها تقریبا در ۱۸ سالگى پایان مى یابد ولى از این سن به بعد رشد قدى به صورت ناچیزى انجام مى شود که مربوط به دراز شدن طول ستون مهره ها است. در صورت عدم فعالیت بدنى رشد استخوان ها کاهش مى یابد.

حرکت که با جابه جایى استخوان ها انجام مى گیرد حاصل انقباض عضلات تحت فرمان هاى عصبى به صورت حرکات ارادى یا به دنبال تحریکات حسى به صورت رفلکسى است. ممانعت از حرکت یک اندام یا نرسیدن پیام عصبى به عضله به دنبال قطع عصب حرکتى مانع حرکت اندام حرکتى مى شود و پیامد آن آتروفى عضلانى و در نهایت عدم رشد استخوان مربوط به آن عضله است. استخوان در این شرایط دکلسیفیه مى شود و حالت تراکمى خود را از دست مى دهد. نیروى کششى و تانسیونى که عضلات روى استخوان ها وارد مى سازند موجب رشد طبیعى استخوان ها و مانع از تغییر شکل آنها مى گردد. ضمنا وزن عضلات بر تراکم استخوان ها متناسب با کوچک شدن و تحلیل عضله کاهش مى یابد و به همین جهت استنوپروز در زنها در مقایسه با مردها به مراتب بیشتر است. معهذا چنانچه استخوان تحت نیروهاى شدید عضلانى قرار گیرد رشد آن کند و محدود مى شود. ضمنا عضله اى که مدتى منقبض مى ماند روى رگهاى خونى آن فشار وارد مى شود و احتمال قطع جریان خون در آن وجود دارد که زیان آور است. تحقیقات نشان داده است که فشار زیاد بر مفاصل و استخوان ها در دوران قبل از بلوغ موجب آسیب ساختارى مى گردد.
هنگام فعالیت سلول هاى عضلانى، دستگاه متابولیکى نیازمند انرژى است و این انرژى را از اکسیداسیون گلوکز و اسیدهاى چرب تامین مى کند. محصول این اکسیداسیون دى اکسید کربن است. گرفتن اکسیژن و دفع CO2 وظیفه شش ها است که تنفس بیرونى را به عهده دارند ولى تنفس بیرونى با تنفس درونى که در سطح سلولى انجام مى گیرد بستگى نزدیک دارد. به همین جهت بى توجه به میزان متابولیسم عضلانى فشار O2 و PH خون لازم است در حدى ثابت بماند. هنگام ورزش مقدار متابولیسم افزایش مى یابد و این امر با افزایش هم تعداد تنفس و ضربان قلب در دقیقه و هم افزایش حجم هواى جارى و حجم ضربه اى صورت مى گیرد.
با توجه به این که دانش آموزان روزانه چند ساعت در کلاس هاى درس روى نیمکت مى نشینند حتى اگر نوع نشستن مناسب باشد و نیمکت نیز مطابق استاندارد باشد در آنها احساس خستگى فیزیکى به وجود مى آید و چنانچه نوع نشستن مناسب نباشد و یا نیمکت مطابق استاندارد نباشد در درازمدت موجب اختلالات ساختارى مى شود که Scoliosis و شکل C در مهره ها از آن جمله است. دانش آموزان پسر غالبا این شکل را با بازى کردن (عمدتا فوتبال) در کوچه و خیابان و یا ورزشگاه ها حل مى کنند ولى براى دختران دانش آموز به دلیل اعتقادات و فرهنگ جامعه امکانات کمترى وجود دارد بنابراین لازم است در مدارس ساعت هایى براى تمرین هاى بدنى و ورزش دختران منظور شود.

یک بدنساز ایرانی برای قطر طلا گرفت !

شاید شنیدن این اخبار براى ما زیاد جذاب نبود اما واقعیت داشت. على تبریزى ایرانى مقیم قطر در رقابت هاى پرورش اندام براى کشور میزبان سومین طلا را به ارمغان آورد! در شرایطى که کاروان ورزشى ما این روزها همانند جویندگان طلا با نقشه هاى متعدد به دنبال راهکارى هستند که ایران را به فلزى ناب و دوست داشتنى برسانند یک بادى بیلدنگ کار ایرانى البته با تابعیت قطرى در وزن 90- کیلو توانست مقابل حریفان خود به برترى برسد و مردم قطر را شادمان کند.

وقتى او به روى سکو رفت و پرچم قطر به پاس تلاش او بالا رفت خیلى ها در دوحه حسرت خوردند که چرا درست در زمانى که کاروان ما براى به دست آوردن طلا اینقدر به آب و آتش مى زند افرادى مثل على تبریزى براى قطرى ها افتخار آفرینى کند.

شاید ابتدا از تبریزى انتقاد کنیم اما زمانى که حرف هاى وى را در ارتباط با چگونگى حضورش در قطر مى شنویم فقط یک راه جلو پایمان قرار دارد و آن چیزى نیست جز تأسف خوردن و درک شرایط نابه سامان موجود در عرصه مدیریتى این رشته ورزشى.

تبریزى که حالا براى قطرى ها تبدیل به یک ستاره شده زیاد خوشحال نیست و مى گوید: چرا در کشورم نباید اینگونه به من و امثال من توجه شود که حالا افسوس بخوریم. براى حضور من در یک تورنمنت این چنینى در سال مبلغى حدود 100 میلیون یا بیشتر خرج مى کنند در حالى که فدراسیون پرورش اندام به گمانم تنها یک دهم این مبلغ را به من اختصاص مى دهد!ما به راحتى از کنار استعدادهاى موجود خود مى گذریم و براى آنها احترام قایل نمى شویم در صورتى که احترام به خواسته هاى معقول آنها در نهایت به سود ورزش ما تمام مى شود.

ما اگر افرادى مثل تبریزى که دیروز ثابت کرد در صورت وجود امکانات مى تواند حقانیت و برترى خود را ثابت کند را به خوبى حفظ کنیم دیگر با دغدغه اى به نام کمبود مدال آور روبرو نمى شویم . منطقى نیست که زیاد راه دور برویم در چند سال اخیر بارها کشورهایى مثل قطر از این قبیل کشورهاى حوزه خلیج فارس ورزشکاران و ستاره هاى ما را که شانس به دست آوردن مدال هستند را مورد هدف قرار دادند و براى خریدن آنها قیمت هاى نجومى پیشنهاد کردند. باید قبول کنیم که اگر قرار است به سوى حرفه اى شدن در ورزش پیش برویم این راه و رسمى که ما در پیش گرفتیم تنها ثمره اى که دارد درجا زدن در یک نقطه است و بس. اگر قرار بود چین، ژاپن و کره همانند ما با ستاره هاى خود رفتار مى کردند امروز شاهد صدرنشینى قاطع آنها در بازیهاى آسیایى نبودیم.

آلبوم وزنه برداران

به بهانه قهرمانی حسین رضازاده در بازی های آسیایی دوحه آلبوم وزنه برداران اینبار هم میزبان تصویر افتخار آفرینی حسین رضازاده ست :

برای دیدن عکس در ابعاد اصلی کلیک کنید .

آسیا باز هم برای رضازاده کوچک بود

سلام . تبریک میگم قهرمانی حسین عزیزمونو . درسته که سطح مسابقات خیلی پایین بود ولی خب باز هم نمیشه ارزش مدال طلای حسین رو برای کاروان ایران نادیده گرفت . امیدوارم کشتی و تکواندو ایران رو مدال بارون کنن .

تلکس های خبری باز هم خبری قابل پیش بینی و البته تکراری رو منتشر کردن :

حسین رضازاده طلا گرفت !

حسین رضازاده قوی‌ترین مرد جهان در رقابت‌های دسته به اضافه ‪۱۰۵‬ کیلوگرم پانزدهمین دوره بازی‌های اسیایی ‪ ۲۰۰۶‬دوحه بر سکوی نخست ایستاد و اولین مدال طلای کشورمان را در این بازی‌ها کسب کرد. رضازاده در آخرین روز از مسابقات وزنه برداری باز یهای اسیایی ‪۲۰۰۶‬ در سالن الدنا شهر دوحه و در میان هزاران تن از ایرانیان مقیم این شهر با حدنصاب مجموع ‪ ۴۲۵‬کیلوگرم بالاتر از ‪ ۷‬وزنه بردار دیگر شرکت‌کننده در این وزن ایستاد و اولین مدال طلای ایران در این بازی‌ها را کسب کرد.

رضازاده در حرکات یک ضرب و دو ضرب خود به ترتیب وزنه‌های ‪ ۱۹۵‬و ‪۲۳۰‬ کیلوگرم را بالای سر قرار داد.

جابر السالم وزنه بردار بلغاری تبار تیم قطر با حدنصاب مجموع ‪۴۱۰‬ کیلوگرم ( ‪ ۲۲۵‬به اضافه ‪ (۱۸۵‬بر سکوی دوم ایستاد و "آندره مارتمیانوف" از ازبکستان با حدنصاب مجموع ‪ ۳۸۱‬کیلوگرم (‪ ۲۱۳‬به اضافه‪ ۱۶۸‬کیلوگرم) در مکان سوم ایستاد.

رضازاده تنها شرکت‌کننده تیم ملی وزنه برداری ایران در این بازی ها بود.

حسین رضازاده: مدال طلای خود را تقدیم مردم ایران می‌کنم .

حسین رضازاده قوی‌ترین مرد جهان در پایان توزیع مدالهای وزن به‌اضافه ‪ ۱۰۵‬کیلوگرم مسابقه‌های وزنه‌برداری بازیهای آسیایی ‪ ۲۰۰۶‬دوحه قطر گفت : مدال طلای خود را تقدیم مردم رشید و عزیز ایران می‌کنم. امیدوارم که این مدال راهگشای دیگر ورزشکاران ایرانی برای کسب مدالهای طلا در بازیهای آسیایی دوحه قطر باشد. وی اضافه کرد : خداوند بزرگ را شاکرم که بار دیگر توانستم برای کشورم افتخار کسب کنم.

رضازاده درباره رقابت با حریفان خود در بازیهای آسیایی دوحه قطر گفت : من در این مسابقه‌ها فشار زیادی به خودم نیاوردم زیرا وزنه‌برداران شرکت‌کننده در حدی نبودند که بخواهند برای من زحمتی ایجاد کنند.

حتی "سالم الجابر" وزنه‌بردار با سابقه بلغاری خریداری شده توسط دولت قطر در اندازه‌ای نبود که رقابت نزدیکی با من داشته باشد. خود قطر که اصلا وزنه‌برداری ندارد.

وی گفت : اگر لازم می‌شد می‌توانستم حدنصاب بیشتری بزنم و وزنه‌های سنگین تری را بالای سر ببرم. من از نظر بدنی و روحی و روانی در آمادگی مطلوبی قرار داشتم.

قوی‌ترین مرد جهان درپایان صحبت‌های خود اظهارداشت: امیدوارم در المپیک ‪ ۲۰۰۸‬پکن، اولین ورزشکار ایرانی باشم که به سه مدال طلای المپیک دست پیدا می‌کند.

     
 
    
Profile:
Name REZA ZADEH Hossein
Country  Islamic Republic of Iran
Date of Birth 12 MAY 1978 Gender Male
Height Weight
Discipline Weightlifting
Residence ARDEBIL
 
Men's Weightlifting
  Snatch Cl & Jerk Total Ranking Medal
Men's +105kg 195kg 230kg 425kg 1 Gold

بیوگرافی رضازاده :
 
Detailed Information
BirthCity Ardabil
BirthCountry IR Iran
Marital status Married
Family One child
Occupation Athlete
Languages Persian and Turkish
When and where did you begin this sport? Age 15 in Iran.
Why this sport? He started because of a personal interest in the sport.
Club / Team Saipa: Iran
Name of coach Daryoosh Roostami
Coach from which country? Iran
Coach from what year? 1993
Nicknames The Iranian Hercules or Hadji. (payvand.com 11/05/03, NBC 21/07/04)
Hobbies Cooking and listening to Turkish music. (NBC 21/07/04)
Memorable sporting achievement Winning the gold medal at the 2000 Olympic Games in Sydney. (AFP 27/09/00)
Most influential person in career His parents and coaches. (Athlete 20/07/00)
Injuries He once suffered a broken ankle while competing. (Athlete 16/04/00)
Superstitions / Rituals / Beliefs "Every time I lifted I called for help from God. I invoked the name of a prophet who was known as a great warrior." (CNNSI 26/09/00)
Awards and honours Named as the World's Best Weightlifter in 2000, 2002 and 2004 by the International Weightlifting Federation. (IRNA 05/03/05)

In 2002 he was voted as 'Champion of Champions' of Iran and was one of 16 Irani athletes granted a 'Badge of Courage' from President Mohammad Khatami. (payvand.com 11/05/03)

Iran's State Commerce Bank renamed two branches in honour of the Iranian weightlifters, Hossein Rezazadeh and Hossein Tavakoli, who captured gold medals at the 2000 Olympic Games. (AFP 27/09/00)
Other information PRESIDENTIAL SUPPORT
In May 2003, he was awarded with 600 million rials [USD$71,400] from President Mohammad Khatami to buy a house in the Iranian capital. (payvand.com 11/05/03)

OFFER FROM TURKEY
After winning gold in Sydney, he was made an offer by Turkey’s Weightlifting Federation - a sum of US$20,000 a month, as well as a luxury villa and US$10 million reward if he switched nationalities and won gold for the country at the 2004 Olympic Games in Athens. (famousmuslims.com 10/11/05)
Major Achievements Explanation Competition Highlights explanation
The following results are generally included in the competition highlights fields for Weightlifting. There can be small discrepancies for some sports due to the lack of sources for certain results.

Results in Last Asian Cycle:
- Top 10 at 2002 Asian Games, 2004 Olympic Games and World Championships
- Top 10 at Asian Championships
- Top 10 in Regional Asian Games

Historical Results (before AG 2002):
- Top 3 at Asian Games, Olympic Games and World Championships

 

 

 

افتخارات حسین رضازاده :‌

Major Achievements
Weightlifting
Rank Event Year Venue Result
Asian Games
1 +105kg 2002 Busan, KOR 440.0
3 +105kg 1998 Bangkok, THA 415.0
Olympic Games
1 +105kg 2004 Athens, GRE 472.5
1 +105kg 2000 Sydney, AUS 472.5
World Championships
1 +105kg 2006 Santo Domingo, DOM 448
1 +105kg - Clean & Jerk 2006 Santo Domingo, DOM 246
1 +105kg - Snatch 2006 Santo Domingo, DOM 202
1 +105kg 2005 Doha, QAT 461
1 +105kg - Clean & Jerk 2005 Doha, QAT 251
1 +105kg 2003 Vancouver, CAN 457.5
1 +105kg - Clean & Jerk 2003 Vancouver, CAN 250.0
1 +105kg 2002 Warsaw, POL 472.5
1 +105kg - Clean & Jerk 2002 Warsaw, POL 263.0
1 +105kg - Snatch 2002 Warsaw, POL 210.0
2 +105kg - Snatch 2005 Doha, QAT 210
2 +105kg - Snatch 2003 Vancouver, CAN 207.5
2 +105kg - Snatch 1999 Athens, GRE 205.0
3 +105kg 1999 Athens, GRE 447.5
Asian Championships
1 +105kg 2005 Dubai, UAE 460
1 +105kg - Clean & Jerk 2005 Dubai, UAE 260
1 +105kg - Snatch 2005 Dubai, UAE 200
1 +105kg 2003 Qinhuangdao, CHN 462.5
1 +105kg - Clean & Jerk 2003 Qinhuangdao, CHN 250.0
1 +105kg - Snatch 2003 Qinhuangdao, CHN 213.0

 

 

این هم ترانه ی ایران ایران از اسی برای شما . به مناسبت افتخار آفرینی رضازاده برای ایران عزیزمون .

پرسش و پاسخ

هادی : پاورلیفتر عزیز بابت برنامه ات خیلی ممنون. تقریبا 5 هفته کار کردم و راضی ام.
تو سایز بازوهام زیاد تغییری ندیدم ولی شکل بازوهام خیلی بهتر شد فکر کنم تو پر شده.حالا فکر کنم وقتشه که یه تغییری تو برنامه بدم.امیدوارم بتونی کمکم کنی. ضمنا تو این مدت وزنم از 74 به 77 رسید.
برنامه قبلیم اینه:
شنبه:
1-پرس بالا سینه هالتر 4*8
2-قفسه بالا سینه دمبل 3*8
3-پرس سینه هالتر+قفسه سینه دمبل 3*6
4-جلو بازو هالتر ایستاده 1*20(گرم کردن) 3*8 (اصلی)
5-جلو بازو دمبل نشسته 3*12
6-جلو بازو هالتر لاری 3*10
7-جلو بازو هالتر ایستاده (میل خالی) 1*20
8-ساعد هالتر نشسته 3*15
یک شنبه:
1-اسکات 7-7-5-5
2-پرس پا ماشین تک پا 4*8
3-ساق 4*15
4-زیر بغل سیم کس از جلو دست جمع 4*8
5-زیر بغل قایقی دست باز 4*8
6-بارفیکس دست جمع برعکس 2*10
7-فیله کمر 3*20
سه شنبه:
1-سرشانه هالتر از پشت نشسته 4*8
2-نشر از جانب سیم تک دست 4*8
3-پشت بازو سیم کش 1*20 (گرم کردن)
4-پرس سینه دست جمع 3*8
5-پشت بازو هالتر لاری خوابیده 3*10
6-پشت بازو سیم کش 2*12
چهارشنبه:
1-پارالل 3*10
2-بارفیکس 3*8
3-شکم 4*30
4-گردن 4*30
5-شنا سوئدی 2*20
6-کول هالتر 4*10
7-کول لیفت هالتر 1*25
البته خودمم یه کم دستکاری کردم.
جناب پاورلیفتر من نمیخوام در کل وزنم بیشتر از 85-90 بشه.بعد میخوام که فقط عضله خشک بیارم شما چه رژیمی توصیه میکنی؟
من تا حالا هیچ پودری مصرف نکردم و زیاد تو نخ مکملها نیستم به نظرت خوبه یا بد؟
خیلی بهت زحمت دادما!
یکی از بجه ها سه چهار ماهی هست که داره باهام میاد. وزنش سخت بالا میره الان قدش 1.83 وزنش هم 64-65 کیلو هست.میتونی یه برنامه هم به این بدی؟
آقا این سری خیلی خیلی بهت زحمت دادم امیدوارم جبران کنم.خیلی ازت ممنون و متشکرم.

=======================

سلام . خوب حالا که تونستی 5 هفته با این برنامه کار کنی باید تغییراتی رو در خودت بینی . اگه میبینی تاثیر زیادی رو حجم بازوهات نزاشته به خودت و تمریناتت رجوع کن . چون ممکنه حرکات را با دامنه اصلی حرکتی انجام نداده باشی .
به هر حال . میتونی این برنامه رو در ادامه دنبال کنی : فقط نکاتی که سری قبل گفتم رو فراموش نکن .
شنبه : پرس سینه هالتر 8×3 - 10 - 12 که 3 ست آخر باید وزنه ای رو انتخاب کنی که در ست آخر در تکرار هفتم به خستگی برسی و 1 یا 2 تکرار رو کمکی انجام بدی .
پرس بالا سینه هالتر 10×3
قفسه سینه دمبل 12×3 + پارالل 8×3
جلوبازو هالتر ایستاده دست بازتر از عرض شانه 10×3 + پشت بازو هالتر خوابیده 10×3
جلوبازو دمبل نشسته 12×3 + پشت بازو سیمکش 12×3
جلوبازو لاری دست جمع 10×3 + پشت بازو تک دمبل خم ( تکی با جفتی ) 10×3
===========
یکشنبه :
جلو ران دستگاه 12×3
اسکوات هالتر 8×3 - 10- 12×2
پشت ران هالتر + پشت ران دستگاه 10×3
ساق پا ایستاده 25×3
فیله کمر 50-30×3
===========
سه شنبه :
پرس سرشانه هالتر از جلو 8×3
سرشانه دمبل طرفین ( نشر طرفین ) 12×3 با وزنه سبکتر + 10×3 وزنه اصلی
سرشانه هالتر از پشت 10×3
شراگ هالتر 8×3
کرانچ ( شکم ) 25×3
زیر شکم آویزان از میله بارفیکس 30×3
===========
چهارشنبه :
بارفیکس دست باز از جلو 10-8×3
زیر بغل هالتر خم 10×3
زیربغل سیمکش از پشت + زیربغل سیمکش از جلو دست جمع مچ برعکس 12×3
فیله کمر دستگاه 50-40×3
ساعد هالتر 15×3

میتونی هر روز صبح همراه صبحانه 1 عدد کپسول امگا 3 میل کنی ( دانه ای 120 تومن ! )
شب قبل از خواب هم میتونی از 1 عدد قرص کلسیم استفاده کنی . ( اونم دونه ای 30 یا 40 تومنه . )
کراتین رو توصیه نمیکنم ولی خب اگه دوست داری میتونی مصرف کنی .
محلول رو که دست ساز بود همچنان ادامه بده .
مکمل ها بد نیستن بلکه سودمند هم هستند منتها فعلا نه ! همون محلول خودمونو بخور جواب میده .
صبحانه : پروتئین و کربوهیدرات پیچیده . به نسبت 30% - 60% و بقیه هم چربی های سالم .
با توجه به اینکه دوستت 4 ماه کار میکنه و با حرکات آشنایی جزوی داره :
برای دوستت باید 6 تا 8 هفته اینو کار کنه : فعلا ...
گرم کردن و حرکات کششی 5 تا 10 دقیقه .
پرس سینه هالتر 10×3
بارفیکس 8×3
سرشانه هالتر از جلو 10×3
جلوبازو هالتر ایستاده 12×3
پشت بازو سیمکش ایستاده 10×3
شکم کرانچ 25×3
پرس پا دستگاه 10×3
3 روز در هفته کل برنامه رو کار کنه . 1 حرکت بزرگ و پایه برای هر قسمت از بدن .
خودت نگاه کن اگه پرس سینه سختشه به جاش بگو شنا سوئدی بیاد .
اگه بارفیکس نمیتونه بگو سیمکش از پشت بیاد .
موفق باشین . فعلا .
قربون شما : پاورلیفتر .

=================================

۱۱ آذر سالروز شهادت یه مرد بزرگه . اسطوره ی شمال کشور و نماد آزادی خطه سرسبز گیلان . میرزا کوچک خان جنگلی رهبر نهضت آزادی جنگله . یادش گرامی باد .

زندگی نامه

میرزا یونس معروف به میرزا کوچک فرزند میرزا بزرگ، اهل رشت، در سال 1259 شمسی، دیده به جهان گشود. سال های نخست عمر را در مدرسه ی حاجی حسن واقع در صالح آباد رشت و مدرسه ی جامعه آن شهر به آموختن مقدمات علوم دینی سپری کرد. در سال 1286 شمسی، در گیلان به صفوف آزادی خواهان پیوست و برای سرکوبی محمدعلی شاه روانه ی تهران شد.هم زمان با اوج گیری نهضت مشروطه در تهران، شماری از آزادی خواهان رشت کانونی به نام «مجلس اتّحاد» تشکیل دادند و افرادی به عنوان فدایی گرد آوردند. میرزا کوچک خان که در آن دوران یک طلبه بود و افکار آزادی خواهانه داشت به مجلس اتحاد پیوست. در سال 1289 شمسی، در نبرد با نیروی طرفدار محمد علی شاه در ترکمن صحرا شرکت داشت و در این نبرد زخمی و چندی در بادکوبه در یک بیمارستان بستری گردید. در سال 1294 شمسی، به جای «مجلس اتّحاد» «هیأت اتّحاد اسلام» از یک گروه هفده نفری در رشت تشکیل گردید. بیشتر افراد این گروه روحانی بودند میرزا کوچک خان عضو مؤثّر آن بود. این هیأت هدف خود  را خدمت به اسلام و ایران اعلام کرد و به زودی میرزا کوچک خان رهبری هیأت را بر عهده گرفت. پس از اشغال نواحی شمالی ایران از سوی روسیه ی تزاری، هیأت اتّحاد اسلام به مبارزه با ارتش تزار پرداخت و یک گروه مسلح به عنوان فدایی تشکیل داد و روستای کسما را در ناحیه ی فومن مرکز کار خود قرار داد و در آن جا سازمان اداری و نظامی به وجود آورد. هیأت اتّحاد اسلام، پس از چندی به کمیته ی اتّحاد اسلام تبدیل شد و اعضای آن به 27 نفر افزایش یافت و رهبری کمیته را میرزا به عهده گرفت و تا پایان سال 1296 شمسی، بخش وسیعی از گیلان و قسمتی از مازندران، طارم، آستارا، طالش، کجور و تنکابن زیر نفوذ کمیته درآمد. این کمیته «نهضت جنگل» و «حزب جنگل» نیز نامیده شده است.

فعالیت های نظامی نهضت جنگل

در فروردین 1297، فداییان نهضت جنگل، پس از چند درگیری با نیروهای انگلیسی مواضع مهم راه رشت – منجیل را در اختیار خود گرفتند. در خرداد 1297، نیروی «کلنل پیچرا خوف» افسر روسی که قصد بازگشت از ایران را داشت با«ژنرال دانسترویل» انگلیسی که او نیز می خواست از طریق انزلی به بادکوبه برود هم پیمان شدند و نیروهای روسی در منجیل با فداییان «کمیته ی اتحاد اسلام» به نبرد پرداختند، در حالی که زره پوش ها و هواپیماهای انگلیس هم برای کمک به او به حرکت درآمده بودند. «پیچراخوف» راه منجیل تا رشت و انزلی را گشود و پس از گشوده شدن این راه، نیروهای انگلیسی در دو طرف راه مستقر شدند. در این میان نیروی «کمیته ی اتحاد اسلام» رشت را تصرف کرد، امّا پس از ده روز نیروهای انگلیسی به کمک زره پوش ها و هواپیماها رشت را تسخیر نمودند. در 27 مرداد 1297، میان نمایندگان کمیته ی اتحاد اسلام با نمایندگان انگلیس در رشت قراردادی امضا شد. امضای این قرارداد چنان اختلاف نظر پدید آورد که میرزا کوچک خان به ناچار انحلال کمیته ی اتحاد اسلام را اعلام داشت و کمیته انقلابی گیلان را تشکیل داد. شماری از سران کمیته اتحاد اسلام کناره گیری کردند و شماری از افراد تندرو در کمیته ی انقلابی گیلان عضویت یافتند.برای از بین بردن نهضت جنگل، وثوق الدوله در بهمن 1297، به وسیله ی سید محمد تدین پیام صلحی برای کوچک خان رهبر نهضت فرستاد و از او خواست که نیروی مسلح خود را در اختیار دولت قرار دهد، میرزا نپذیرفت. وثوق الدوله در 18 اسفند 1297، تیمور تاش را با اختیارات تام به استانداری گیلان فرستاد و در خرداد 1298، کلنل «استاروسلسکی» فرمانده ی نیروی قزاق با اختیارات تام، مأمور سرکوب نهضت گیلان شد. در عملیات تسخیر رشت توپخانه و هواپیماهای نظامی انگلیس هم شرکت داشتند. پیش از حمله ی «کلنل تکاچینکف» از تهران نامه ی تأمین برای میزرا نوشتند، ولی میرزا نپذیرفت و پس از درگیری های فراوان عده ای از سران نهضت از جمله دکتر حشمت که پزشک بود و به واسطه ی خدمات پزشکی محبوبیت زیادی در لاهیجان کسب کرده بود و در آن جا یک گروه چند صد نفری به نام «نظام ملی» گرد آورده بود، تسلیم نیروی دولتی در رشت شد. نیروهای دولتی تصمیم گرفتند، او را به واسطه ی نزدیک بودن به میرزا آزاد کرده تا او میرزا را ترغیب به تسلیم کند و اگر موفق شد یا نشد خود را پس از ده  روز معرفی نماید، امّا دکتر حشمت، پس از بازگشت به لاهیجان دچار تردید شد و چون بازگشت او به تأخیر افتاد، یک گردان مأمور دستگیری او شد. او با گردان دولتی درگیر و شماری از افراد «نظام ملی» کشته شدند و دکتر حشمت دستگیر و در دادگاه نظامی در 4 اردیبهشت 1298، محکوم به اعدام شد.

نهضت جنگل و رهبران انقلاب اکتبر روسیه

جنگلی ها در دوران تزارها قیام خود را آغاز و به مخالفت با آنان پرداختند، امّا در آغاز پیروزی انقلاب اکتبر، روابط جنگلی ها با روس ها حسنه شد. پس از چندی روس ها سیاست خود را تغییر و از حمایت نهضت جنگل دست کشیده و سرانجام به آن خیانت کردند.

در 28 اردیبهشت 1299 شمسی، ارتش سرخ تحت عنوان سرکوبی به اصطلاح ضدّ انقلابیون وارد بنادر انزلی و غازیان شد. نهضت جنگل که حضور نیروهای بیگانه در خاک کشور برایش قابل تحمل نبود و حضور آنان را به زیان استقلال ایران می دید، اسماعیل آقا جنگلی خواهرزاده ی میرزا را به عنوان نماینده به دیدار فرمانده ی ارتش سرخ فرستاد. وی قبل از هر سخنی سراغ میرزا را گرفت و تمایل شدید خود را برای دیدار با او اعلام کرد. بنابراین میرزا در رأس هیأتی به انزلی رفت و در آن جا با فرمانده ی ارتش سرخ دیدار و مذاکره کرد و نسبت به چند موضوع توافق کلی حاصل شد.

اعلام حکومت جمهوری

پس از توافق جنگلی ها با روس ها، سران نهضت به رشت آمدند و در این شهر اعلام حکومت جمهوری کردند. آنان ضمن انتشار اعلامیه ای با عنوان «فریاد ملت مظلوم ایران از حلقوم فداییان جنگل» به مفاسد دستگاه حاکمه ی ایران و جنایات انگلیسی ها اشاره کردند. و در پایان نظریات خود را به شرح ذیل اعلام داشتند:

1-     جمعیت انقلاب سرخ  ایران، اصول  سلطنت را ملغی  کرده،  جمهوری را رسماً اعلام می نماید.

2-     حکومت موقت جمهوری، حفاظت جان و مال عموم اهالی را به عهده می گیرد.

3-     هر نوع معاهده و قراردادی را که قدیماً و جدیداً با هر دولتی منعقد شده است، لغو و باطل می شناسد.

4-   حکومت موقت جمهوری، همه ی اقوام بشر را یکی دانسته، تساوی حقوق درباره ی آنان قائل است و حفظ  شعایر اسلامی را از فرایض می داند.

کودتای حزب عدالت

پس از ورود ارتش سرخ به ایران، چند تن از اعضای حزب کمونیستی عدالت باکو نیز از روسیه وارد گیلان شدند. این افراد در رشت دست به تشکیل حزبی به نام «عدالت» زدند و رفته رفته، ضمن برگزاری اجتماعات و سخنرانی ها، عملاً موارد توافق شده میان جنگلی ها و روس ها را زیر پا گذاشتند و تبلیغاتی را علیه میرزا آغاز کردند. میرزا در تیر 1299، معترضانه رشت را ترک کرد و اعلام کرد تا زمانی که حزب عدالت از کارهای خلاف و حمله به اسلام و تبلیغ کمونیسم دست بر ندارد به رشت باز نخواهد گشت. به دنبال این حادثه اعضای حزب عدالت که بعضی از آنان همچون احسان الله خان و خالو قربان قبلاً از دوستان نزدیک میرزا بودند، درصدد بر آمدند کودتایی را انجام دهند که  طرح آن را قبلاًٌ ریخته بودند. نقشه ی کودتا این بود که میرزا یا باید کشته شود و یا دستگیر و از رهبری انقلاب کنار رود. میرزا که تا حدی از هدف اعضای حزب و نقشه ی خائنانه ی آنان مطلع شده بود، به جنگل رفت و در این درگیری ها بسیاری از جنگلی ها دستگیر یا کشته شدند.

شکست نهضت و شهادت میزرا کوچک خان جنگلی

پس از تسلیم خالو قربان، نیروهای دولتی وارد رشت شدند و چون مذاکرات صلح با جنگلی ها به نتیجه نرسید، نیروهای دولتی به تعقیب جنگلی ها پرداختند. برخی از نیروها متفرق، برخی تسلیم و تعدادی نیز کشته شدند. با چنین وضع سخت و دردناکی میرزا در سرمای شدید زمستان از همسرش خداحافظی کرد و در اعماق جنگل عقب نشست تا بتواند نیروهای پراکنده را در فرصت مناسب جمع آوری و سازماندهی کند. امّا در اثر سرما مرگ به سراغش می آید. روزنامه ی جنگل ارگان نهضت درباره هدف نهضت چنین نوشته است:(1)

«ما قبل از هر چیز طرفدار استقلال مملکت ایرانیم. استقلال به تمام معنای کلمه، یعنی بدون اندک مداخله ی هیچ دولت اجنبی، [و طرفدار] اصلاحات اساسی مملکت و رفع فساد تشکیلاتی دولتی، که هر چه بر سرایران آمده از فساد تشکیلات است. ما طرفدار یگانگی عموم مسلمانانیم. این است نظریات ما که تمام ایرانیان را دعوت به هم صدایی کرده، خواستار مساعدتیم.»

رهبر نهضت جنگل یک روحانی و مرد دین بود. او انقلاب جنگل و همه ی مظاهر آن را از دریچه ی اندیشه های سیاسی که از اسلام آموخته بود، می نگریست. او یک باره دست به قیام مسلحانه نزد، همه ی راه ها را آزمود و پس از یأس وارد عمل  و مردانه پا به صحنه ی کارزار نهاد.

او شاهد به توپ بسته شدن مجلس شورای ملی، توسط محمد علی شاه و تحصن علما در سفارت عثمانی بود. او به امید نجات مشروطه به مجاهدین پیوست و در فتح قزوین شرکت کرد و با مشاهده ی اعمال خلاف بعضی از مجاهدین به موطن خود رشت بازگشت، اما بار دیگر به مجاهدین پیوست و در فتح تهران شرکت نمود و با قوای استبداد جنگید.

علی رغم تلاشی که در تحریف چهره ی میزرا به عمل آمده، به شهادت تاریخ، وی از مجاهدان مشروطیت و از هواداران جناح اعتدالیون مجلس و وفادار به اسلام بود. او سخت به اتحاد جهان اسلام عشق می ورزید. تاخت و تازهای خارجی در صحنه ی سیاست و اقتصاد کشور و سیاست بازی عناصر منافق و خود فروخته، وضع آشفته گیلان و بی کفایتی دولتمردان، انگیزه هایی بود که این روحانی جوان، حساس و دلسوخته را به میدان سیاست و سپس به صحنه ی کارزار کشاند.

نخست در برابر استبداد محمد علی شاه ایستاد و سپس با شخصیت های با نفوذ تماس گرفت و در آخرین مرحله از تلاش خود سلاح به دست گرفت و در برابر نیروهای بیگانه به مقاومتی جانانه پرداخت. او بارها در برابر مردم گیلان هدف از نهضت خود را احیای قوانین اسلام اعلام کرد و یادآور شد که میرزا کوچک هرگز اسلحه را از خود دور نمی کند، مگر وقتی که مطمئن باشد، افراد ایرانی از تجاوز متجاوزان بیگانه و ستمکاران داخلی مصون و از امنیت و رفاه برخوردار هستند.

قویترین مردان لاهیجان برگزار شد ...

روز جمعه ۰۳/۰۵/۸۵ . یک عصر سرد پاییزی .

مجموعه تفریحی جزیره با حضور تعداد زیادی از ورزشدوستان لاهیجانی شهرستان لاهیجان شاهد قدرتنمایی قویترین مردان این شهر و حومه بود .

آیتم های خوبی برای ورزشکاران در نظر گرفته شده بود که عبارت بودند از :

حمل کیسه های ۸۵ کیلویی ـ پرس کردن کنده ی ۱۰۰ کیلویی ـ‌ غلتاندن لاستیک تریلی ـ‌ نگه داشتن مشعل ۱۰ کیلویی ـ‌ اسکوات تعادلی ۱۸۰ کیلویی و در نهایت کشیدن اتومبیل وانت !

 

ایمان  خشنود

در این مسابقات که به همت هیئت بدنسازی و پرورش اندام و پاورلیفتینگ و همکاری هیئت وزنه برداری و تربیت بدنی شهرستان لاهیجان بر پا گشت ۱۵ ورزشکار شرکت کردند که در پایان این رقابت ها ایمان خشنود ( از پاورلیفتر های باشگاه ارسلان ) جایزه اول این رقابت ها که یک دستگاه یخچال بود رو به خودش اختصاص داد .

کامران کیومرثی که خیلی از اطرافیانش !‌ شانس زیادی براش قائل بودن نتونست از پس آیتم های قدرتی بر بیاد و حتی در مرحله آخر که کشیدن اتومبیل بود شرکت نکرد و محل مسابقه رو ترک کرد . گفته میشد دچار سرگیجه و حالات عجیب و غریب شده بود‌ !‌ (‌لعنت به این دارو فروشا ! )‌ کیومرثی در مجموع تونست مقام دوم رو از آن خودش کنه و جایزه دوم که تلوزیون رنگی بود رو ببره خونه !‌

و اما مقام سوم هم از آن یکی از بدنسازان باشگاه سام بود . مهدی غلامدوست تونست جایزه سوم که یک دستگاه جاروبرقی بود رو به دست بیاره . مهدی مرادی سمت راست

از نکات جالب توجه این مسابقات ناکامی مهدی مرادی دیگر پاورلیفتر باشگاه ارسلان بود که نتونست طبق انتظارات ظاهر شه و به مقامی درخور توجه دست پیدا نکرد . مهدی میتونست با کمی دقت و تفکر بیشتر به سکو دست پیدا کنه . ( عیب نداره اون یکی رفیقمون اول شد !‌ )‌

عوامل زیادی دست در دست هم دادند که این مسابقات جذاب تر از دوره اولش برگزار شه . همین جا از علی محمدی رئیس هیئت پرورش اندام و پاورلیفتینگ و جمشید (‌عباس ) بابایی قانع رئیس هیئت وزنه برداری (‌مدیر و مربی باشگاه ارسلان )‌ که هم برپایی و هم داوری مسابقه بر عهده آنها بود و صد البته حمایت های ابراهیم مهربان رئیس اداره تربیت بدنی شهر لاهیجان تقدیر و تشکر کنیم .

مهدی شهاب ضمیری

حضور مهدی شهاب ضمیری رکورددار اسکوات کشور و قهرمان فوق سنگین پاورلیفتینگ ایران و امین خشنود قهرمان دسته ۷۵ کیلوی کشور هم که به عنوان داور در صحنه ها حاضر بودند شور و شعف خاصی به تماشاگران بخشیده بود !‌

امین خشنود

پیمان گلشاهی به عنوان مسئول تدارکات مسابقه سعی و تلاش زیادی در برگزاری هر چه بهتر آیتم ها داشت که این عزیزان هم یاری رس او بودند :

مرتضی خدیو ـ‌ عادل زاهد نژاد ـ‌ احمد واقفی ـ‌ علی فتح الله زاده ـ‌ هادی نوروز پرست .

تا فراموشم نشده همینجا از لطف و همکاری نظام دودل از مربیان و مسئولان دلسوز پاورلیفتینگ برای در اختیار قرار دادن ادوات مسابقه تشکر میکنم . اینم از وب ایشون : نظام پاورلیفتینگ

امیدواریم هر دوره شاهد زیباتر و پر هیجان تر شدن این مسابقات باشیم .