پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

رابطه تغذیه و خستگی بدن

به میمنت و مبارکی عید بزرگ مسلمین جهان ما همک تونستیم از پادگان جیم بزنیم و بیایم سر خونه زندگیمون !‌ امیدوارم که به همه خوش بگذره اونم در کنار خونواده های مهربونتون .

یه مقاله ایندفعه آماده کردم که درباره نقش تغذیه و خستگی بدنه که به درد بیشتر ورزشکار ها میخوره . نه فقط کسایی که به وزنه سر و کار دارن . تقدیم به شما :‌

همه افراد گاهی احساس خستگی می کنند و بعضی هر روز با آن درگیرند با شروع خستگی حتی آفتابی ترین خلق و خوها هم ابری می شوند.
خستگی از نوع روحی یا جسمی است. در بسیاری موارد یک پدیده طبیعی محسوب می گردد که طی آن فعالیت بدن در انتهای روز کند شد و آماده خواب می شود یا بدن عضلاتی که احتمالا در اثر یک جراحت ، بیش از حد کار کرده اند را حفاظت می کند.
اما بسیاری اوقات خستگی به صورت یک نیروی منفی در زندگی عمل می کند ، به طوری که در بهترین حالت نوعی ناراحتی و در بدترین شرایط کاملا ناتوان کننده است.
خوشبختانه علیرغم عدم آگاهی کافی از آنچه پشت واژه خستگی پنهان است با تغییر برخی رژیم های غذایی می توان از درگیر شدن با این احساس جلوگیری کرد.
زیاد آب بنوشید:دهیدراسیون یکی از عوامل رایج ایجاد خستگی است. از دست دادن آب ، حجم خون را کاهش داده جریان خون به اندام های بدن را تقلیل می دهد و این امر موجب کند شدن عملکرد مغز می شود و شما با آن کنار می آیید بنابراین منتظر نمانید تا تشنه شوید ، روزانه حدود 8 لیوان آب بنوشید.


صبحانه بخورید:مغز یک اندام گرسنه است ، به طوری که تا 30 درصد کالری روزانه را استفاده می کند.
یک صبحانه خوب برای پر کردن ذخیره انرژی لازم است در حالی که طی ساعات اولیه روز بهنگام صبح رخوت و بی حالی را از بدن دور می نماید.
خوردن صبحانه مخصوصا برای کودکان که متابولیسم بیشتر و طبیعتا ذخایر انرژی کمتری دارند حائز اهمیت است.حتما کربوهیدرات ها را در صبحانه بگنجانید.
ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات ها را در غذای خود بگنجانید:به منظور جلوگیری از احساس سستی در ساعات بعدازظهر کربوهیدرات و پروتئین را با هم بهنگام ناهار صرف کنید.
پروتئین حاوی اسید آمینه تریتوفان است که گیرنده سروتونین می باشد و این ماده نوروترنس میتوری است که آرامش ایجاد می کند و در مقابله با خستگی روحی موثر است.
کربوهیدرات ها نیز مصرف تریتوفان مغز را افزایش می دهند.
همچنین غذاهای غنی از پروتئین حاوی تیروزین هستند که گیرنده نوروترنس میتورهای دوپامین و نوراپی نفرین است و اینها موجب بهبود آگاهی ، هشیاری و توجه و انگیزش می شوند.
از نوشیدنی های حاوی کافئین استفاده کنید:این نوشیدنی ها یکی از بهترین راههای مقابله با خستگی هستند.
کافئین نه تنها باعث می شود احساس کنید انرژی بیشتری به دست آورده اید بلکه باعث افزایش هشیاری ، زمان واکنش و توانایی فکر کردن دقیق تر به مدت سه ساعت می شود.
کالری کافی دریافت کنید اما بیش از حد غذا نخورید: گرچه پرخوری خود یک مشکل جدی است و می تواند باعث ایجاد خستگی شود ، اگر شخص فعالی هستید یا رژیم غذایی سختی دارید ، ممکن است در طول روز کالری کافی دریافت نکنید.
نیاز هر کس متفاوت است. مراقب باشید نسبت به جنس ، تیپ بدنی و سطح فعالیت تان کالری کافی دریافت کنید.
به خصوص ورزشکاران باید مطمئن شوند که به اندازه کافی پروتئین مصرف کنند اما دقت داشته باشید همه کالری مورد نیازتان را در یک یا دو وعده دریافت نکنید بلکه طی روز 5 یا 6 وعده غذای کم داشته باشید.
برای کمک به هضم معده پر خون را به شکم کشانده و از مغز دور می کند لذا احساس بی توجهی و کاهش هشیاری را بجای می گذارد.
غذاهای کمتر در وعده های بیشتر به ثبات سطح انسولین هم کمک می کند و از نوسان انرژی و تغییرات خلقی مربوط به نوسانات انسولین جلوگیری می نماید.
غذاهای غنی از آهن مصرف کنید:آهن به حمل اکسیژن توسط خون به اندام های بدن کمک می کند.


عدم بهره مندی از آهن کافی باعث می شود مغز عملکرد مناسبی نداشته باشد و در نتیجه سبب کاهش هوش و احساس خستگی می شود.
مردان معمولا با کاهش آهن مواجه نیستند اما در زنان کاهش این عنصر امری طبیعی است.
در صورتی که مطمئن هستید آهن کافی دریافت نمی کنید با غذاهایی مانند گوشت قرمز ، جگر ، اسفناج و زردآلو این کمبود را جبران کنید.

 

قالب جدید برای وبلاگ

بالاخره بعد از مدتی که گذشت تونستم یه دستی به سر و گوش قالب وبلاگ بکشم . امیدوارم خوب شده باشه . هر چند هنوز کار زیاد داره ولی فعلا باید همین باشه تا یه مرخصی خوب گیرم بیاد تا حسابی روش کار کنم . نظرات و پیشنهاداتتون رو ازم دریغ نکنین . ممنونم .

یه مقاله درباره مشروبات الکلی و مضرات مصرفش که متاسفانه میبینم که مصرفش خیلی عادی داره دنبال میشه . مشروبات الکلی مضرات زیادی برای بدن داره که خیلی از افراد بدون آگاهی از این بلاهایی که این ماده به همراه داره اقدام به مصرفش میکنن . اونم چی ! مشروباتی که معلوم نیست تاریخ مصرفش کی گذشته و وارد بازار ایران شده :

تــمـام الـکل هـا دارای ایـن خواص می بـاشنـد:

1- الکل در دمای اتاق یک مایع شفاف میباشد.

2- چـگالی الکل از آب بیشتر بوده و سریـعتـر ازآب تبخیر میگردد. این ویژگی الکل را تقـطیر پذیرمیکند.

3- الکل بسهولت در آب حل میشود.

4- الکل قابل اشتعال میباشد.

روشهای تولید الکل متفاوت میباشد:

1- از تخمیر حبوبات و میوه ها (مانند آبجو)

2- از تقطیرحبوبات و میوه ها (مانند ودکا، ویسکی، جین)

3- از تـغـییر شـیمیایی در سوختـهای فسـیلی هـمچـون گاز، زغال سنگ و نفت ( الکل صنعتی )

4- از ترکیـب شیـمیـایی مـنوکســید کربن و هیدروژن (مانند متانول و الکل چوب).

الـکـل موجود در مشروبات الکلی از نوع اتیل الکل (اتانول) می بـاشد. مـیـزان اتـانـول در برخی مشروبات الکلی این چنین است:

آبجو: 4 الی 6 درصد

شراب: 7 الی 15 درصد

شامپاین: % 8 الی 14 درصد

مشروبات الکلی تقطیر شده همچون جین، ودکا، ویسکی:40 الی 95 درصد

نحوه جذب الکل در بدن

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پـس مـصرف الـکـل در حـدود 20 درصـد آن از طـریق معـده جذب شده و 80 درصد مابقی در روده کوچک جـذب بـــدن میگردد. سرعت جذب الکل و میزان قدرت مست کنندگی آن به عوامل زیر بستگی دارد:

1- پر و خالی بودن معده: چون بیشتر الکل مصرفی ازطـریــق روده کوچک جذب بدن میگردد، بنابراین اگر مـعـده شـما از غذا پر باشد، دریچه معده برای هضم غذا بـستـه شـده و عبـور الـکل بـه روده کــوچک کند می گردد و مـدت بیشتری الکل در معده باقی میماند.

2- وزن بدن: هـر چه فرد وزنش بیشتر باشد، دیرتر تحت تاثیر الکل قرار میگیرد زیرا الکل پس از ورود به جریان خون در آب کل بدن حل شده و در واقع توزیع میگردد. بـنـابـراین افراد سنگین وزن تر به خاطر آب بیشتر در بدنشان، دیرتر تـحت تاثیر الکل واقع میشوند.

3- چربی بدن: به علت آنکه الکل قادر به حل شدن در چربی نمیباشد، هـر چـه مـیزان چربی بدن بیشتر باشد، فرد بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد. عـکس مـوضـوع نـیز صـدق میکند افراد عضلانی دیرتر تحت تاثیر قرار میگیرند.

4- جنـســیت: زنـان زودتـر از مـردان تـحـت تـاثـیـر قــرارمی گیـرند حـتـی اگـر وزنشـان بـرابر باشد. علت آن این اسـت کـه میـزان چـربـی بــدن زنان بیشتر از بدن مردان میباشد. همچنین بافت عضلانی در زنان کمـتر از مردان اسـت. زنـان هـمچنین فاقد آنزیم تجزیه کننده الکل بوده(دی هیدروژناز) که به عنـوان سـد محـافظ در معده عمل کرده و نقش تجزیه الکل را بعده دارد. همچنین زنانی که از قرصهای ضد بارداری استفاده می کنند، بیـشتر تحت تاثیر الکل هستند بـه عـلت آنـکـه قرصـهای ضـد بارداری متابولیسم الکل را کاهش میدهند.

5- غلضت الکل: هر چه غلظت الکل بیشتر باشد، جـذب آن بیـشتـر و سـریـعتر است.

6- سرعت نوشیدن، محـیط مـصرف (خانه، میـهمانـی، محل کار)، خـستگی ( چون کبد آنزیم کمتری تولید میکند)، نوع مشروب (مشروبات گازدار جذب الکل را افزایش میدهند) نیز در سرعت جذب الکل و تاثیر آن، موثر میباشند.

7- اگر الکل همراه با دیگر قرصهای روانگران (اکستازی) مـصرف گـردند قدرت سرکوبگری الکل افزایش یافته و میتواند بسیار خطرناک باشد.

8- افراد الکلی: افرادی که بطور مستمر الکل مصرف می کنند، نسـبـت به آن مقاومت پیدا کرده و در واقع بدنشان به مصرف الکل سازگاری پیدا می کند. بـنابـراین بـرای ایـجاد حالت مستی به الکل بیشتری نیاز دارند زیرا:

کبدشان در پی سازش، آنزیم تجزیه کننده بیشتری ترشح میکند فعالیت نورونهای دستگاه عصبی و مغزشان افزایش می یابد راه های دفع الکل، اثرات زیانبار کوتاه مدت و بلند مدت...

راه های دفع الکل

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الکل از 4 طریق دفع میگردد:

کـلیـه 5 درصـد الـکل را از طریق ادرار از بـدن خارج می کند ششـهـا 5 درصـد الـکـل را از طـریـق بـاز دم خـارج می کنند مقدار بسیاراندکی از طریق تعریق دفع میگردد قسمت اعظم الکل توسط آنـزیمـهای کـبد اکسید شـده و به اسـیـد استـیـک، دی اکسید کربن و آب تبدیل می گردد

بطور متوسط یک انسان معمولی قادر است 15 میلی لیـتـر الـکل را در طـی یـک ساعت دفع کند.

میزان غلظت الکل خون

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

با اندازه گیری میزان الکل موجود در خون فرد میتوان تعیین کـرد چه میزان فرد تحت تاثیر الکل می باشـد. در زیــر حالات ایجاد شده در فرد بر اساس میزان درصد الکل درون خون بیان گردیده است:

مرحله نشاط آور (%0.12-0.03): افزایش اعتماد بنفس و شجاعت فرد، فرد پر حرف تر و اجتماعی تر می شـود، دقـتـش کـاهش مـی یـابد، چـهره افـروخته، قضاوتش مختل می گردد، معمولا اولین جمله ای که به ذهنش میـرسـد را بـیان میکند، در حرکات ظریف مانند نوشتن دچار مشکل می شود.

مـرحله برانگیختگی (%0.25-0.09): خـواب آلـوده، در درک و بـخـاطـــر آوردن موضوعات گذشته دچار مشکل می گردد، واکـنش وی در بـرابـر مـحرکات کاهش می یابد، حرکات بدن ناهماهنگ می شـود، بـیـنایـی مخـتـل مـی شــود. حـس چشایی و شنوایی کاهش می یابد.

مرحله سرگشتگی (%0.30-0.18): فرد گیج و مـبهوت است، شـایـد نـدانـد کجاست و مشغول چه کاریست، سرگیجه دارد و تلوتلو می خـورد، بـیـش از حد احـساساتی، خشن و یـا مـهربان مـی گـردد، خـواب آلـوده اسـت و درد را دیـرتـر احسـاس میکند، حرکات ناهماهنگ است، قادر به گرفتن شیئ که به سـمتـش پرتاب میگردد نیست.

مرحله بهت (%0.4-0.25): قادر به حرکت نیست، به محـرکات واکنش نشان نمی دهد، قادر به نشستن و ایستادن نیست، استفراغ می کند، مـمکن است بیهوش گردد.

مرحله کما (%0.50-0.35): فرد بیهوش است، احساس شدید سرما،تنفس کم عمق و آهسته میگردد، ضربان قلب کاهش می یابد، امکان مرگ وجود دارد.

مرحله مرگ: میزان 0.50 درصد و یا بیشتر الکل در خون سبب مرگ می گردد.

اثرات کوتاه مدت الکل بر بدن

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ارتـباطهای بین سلولهای عصبی تداخل کرده و فــعـالـیـت گـذرگاه های مـحـرک عـصبـی را ســرکـوب و گـذرگاه هـای بازدارنده عصبی را افزایش می دهـد. در کـل یک سرکوبگر دستگاه عصبی می باشد. اتساع مردمک چشم، افزایش ضـربان قـلب، بـی خـوابـی، تـهـوع و اسـتفراق، سرگیجه،احـساس بـی قـراری، خستـگی و اضطراب، جـریـان خـون ســطحی افزایش یافته که موجب تعریق بدن میـشود امـا

جریان خون عضلانی را کاهش داده و موجب درد عضلانی میـگردد. اعتـماد بنفس و شجاعت فرد افزایش می یـابـد.

کنترل رفتاری کاهش یافـتـه و مـمـکن اسـت فرد دست به عملی زده و یا حرفی بزند که بعدا پشیمان گردد. فرد اجتماعی تر می شود. تـعادل بدن کاهش می یابد، قوه تشخیص فرد کاهش می یابد، واکنش های کند به محرکات. چـون سبب دفع آب بدن میگردد، ایجاد تشنگی و نیاز به دفع ادرار افزایش مییابد. مـیـدان دیـد فرد کاهش یافته و گویی دچار نزدیک بینی می گـردد و تنـها اشـیـاء و افراد نزدیک بخود را دیده و به آنها توجه میکند.

اثرات بلند مدت(افراد الکلی)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

از دست دادن حافظه، تغییر شخصیت، اختلال در سیستم عصبی،مشکلات پوسـتـــی، اسهال، سوء تـغـذیـه، مشـکـلات مـالی و خـانـوادگـی، رفتـار خـشونت آمـیــز، اضـطـراب و افسردگی شدید، آسیب به مخاط بینی، آسیب دائمی به کبد و مغز، سرطان سیـنه، حنجره، لب و مری، سقط جنین، ناباروری، بی میلی جنسی، زخم معده، فشـار خــون بالا و سکته قلبی، کم خونی، تورم کبد، اختلال در سیستم ایمنی بدن،خود کشی.

نکته: در صورت مصمومیت فرد به الـکل، نه نـوشیـدن قـهـوه و یـا دوش آب سـرد و دیــگر اعمال کارساز نمی بـاشد. تـنها زمان نیاز است تا الکل بطور کامل از بدنشان دفع گردد. این زمان معمولا 10 ساعت بطول می انجامد. در صورت مصمومیت شدید حتما بیمار را به بیمارستان منتقل کنید.

در پایان به خاطر بسپارید که الکل یک سم میباشد و نه یک نوشیدنی نشاط آور.

منبع :‌ شبکه خبری World News

وضعیت زمین چمن ورزشگاه تختی لاهیجان

زمین فوتبال ورزشگاه تختی لاهیجان یکی از قدیمی ترین زمین فوتبالی بود که در شهر لاهیجان پذیرای فوتبالی های شهر بود و تیم های زیادی از دیرباز بازیهاشونو اونجا انجام میدادن و مکانی بود برای تمرین جوانان علاقه مند به فوتبال .

 این زمین از چند سال پیش با هدف ترمیم چمنش و در واقع بهتر شدن وضعیت نابسامانش کاملا منهدم شد !‌ و الان با گذشت مدت زیادی از این انهدام ! پیشرفت چندانی در عملیات بهسازیش صورت نگرفته ... نمیدونم . شاید تربیت بدنی شهر لاهیجان برنامه خاصی براش در نظر گرفته ...

 

خب مرخصی ما هم تموم شد . این ۷ روز مثل برق و باد گذشت . امشب دیگه باید برم . امیدوارم دفعه بعد که میام زود زود باشه نه ۴ ماه بعد . دعام کنین . یا علی .

آلبوم پاورلیفتر ها

مرخصی ما هم بالاخره تموم شد ... ما میریم تا مرخصی بعدی . امیدوارم زود زود باشه نه ۴ ماه بعد‌!‌

و اما آلبوم پاورلیفتر های این بار ...

Doner :

برای دیدن عکس در ابعاد بزرگتر کلیک کنید .

نتایج کامل باشگاه ارسلان در مسابقات قهرمانی گیلان

تو پست های قبل خلاصه ای درباره نتایج مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی نوجوانان و جوانان گیلان که در لاهیجان برگزار شد نوشته بودم . حالا نتایج کامل باشگاه ارسلان قهرمان رقابت ها در این مسابقات رو به این صورت تقدیم میکنم تا تشویقی هم برای ادامه کار پاورلیفتر های نوجوان و جوان باشگاه ارسلان و در واقع شهر لاهیجان باشه :‌

در رده سنی نوجوانان مراد شمس سلیمی و حمید کریمی خوشحال تونستن مقام اول رو کسب کنن . سید مجید خوشگذران و علی فتح الله زاده به مقام دوم  نائل اومدن و میلاد شمس سلیمی و علی رفیعی هم مقام سوم رو به دست آوردن .

در این رده سنی دوازده تیم از سراسر استان شرکت داشتند که تیم های اول تا سوم به زیر میباشند :

مقام اول :‌باشگاه ارسلان لاهیجان

مقام دوم :‌باشگاه البرز رشت

مقام سوم :‌ باشگاه مجید ذات پرور رشت

در رده سنی جوانان که از فشردگی و هیجان بیشتری هم برخوردار بود یاسین مشیری . ایمان خشنود و سامان محمدی مقام اول . مهدی مرادی و شهرام پرنداخ مقام دوم و محمد مراد نیا مقام سومی رو برای باشگاه به ارمغان آوردند .

پانزده تیم در رده جوانان به رقابت پرداختند که تیم های اول تا سوم این رده سنی به شرح زیر بود :

مقام اول : باشگاه ارسلان لاهیجان

مقام دوم :‌ باشگاه البرز رشت

مقام سوم :‌ باشگاه فتح آستانه اشرفیه

جمشید بابائی قانع . علی بخش محمدی و مهدی شهاب ضمیری جزو هیئت برگزار کننده رقابت ها بودند و رضا صنعتی  و امین خشنود هم زحمات زیادی برای کوچ کردن بچه ها متحمل شدند . آزمون مهمتری برای باشگاه ارسلان . نیمه اول شهریور در راهه که اون هم مسابقات قهرمانی باشگاه های استان گیلان در رده سنی بزرگسالانه که باشگاه ارسلان به عنوان مدعی اول قهرمانی رقابت نفسگیری رو با بقیه تیم ها از جمله رشتی ها پیش رو داره .

نتایج قویترین مردان جهان . روسیه ۲۰۰۶

                                               

مسابقات قویترین مردان جهان در مسکو به انجام رسید . یک تیم دو نفره از کشورمان نیز برای حضور در مسابقات قوی ترین مردان جهان در شهر مسکو ، عازم روسیه شده بودند . 

تیمی متشکل از رضا قرائی ، پر افتخار ترین مرد قدرتی خاورمیانه در کنار امید امیری نماینده سازمان ورزشهای قدرتی جهان در ایران، نماینده ایران در این مسابقات بودند .

در این مسابقات قهرمانان بین المللی اول دنیا از کشورهای فنلاند ، کامرون ، آمریکا ، لیتوانی ، هلند، دانمارک و مجارستان حضور داشتند و رضا قرائی رقابت سختی را پیش روی داشت .

     

امید امیری ؛ رییس اتحادیه قوی ترین مردان ایران علاوه بر داوری در این مسابقات و سرپرستی تیم ایران، یکی از شرکای اول برگزاری مسابقات مسکو نیز بود که تلاش بسیاری رو هم ازش شاهد بودیم .

رضا قرایی با تلاش فراوانی که داشت تونست بین ۱۰ مرد برتر جهان جای بگیره و مقام هفتم رو کسب کنه . این در حالیه که تلوزیون ایران مقام چهارم مسابقات رو برای رضا قرایی اعلام کرد در صورتی که من نتایج مسابقات رو از یکی از فروم های رسمی این بازیها به دست آوردم و فکر میکنم اولین وب ایرانی باشم که این نتایج رو انعکاس میده اونم بدون فوت وقت . و این هم فقط و فقط برای رضایت شما عزیزانه ... امیدوارم تلاشم نتیجه داده باشه ...

ماریوس پودزیانفسکی که قبل تر تصاویری از این قهرمان لهستانی رو تو بخش آلبوم قویترین مردان تقدیمتون کرده بودم باز هم تونست با اقتدار مقام قهرمانی رو به دست بیاره . گرانت هیگای آمریکایی دوم شد و نیگماتولین از کشور میزبان مقام سوم رو به خودش اختصاص داد .

           

نتایج مسابقات به شرح زیره :

 (‌ در اولین فرصت گزارش کامل مسابقات با تصاویری متنوع تر تقدیم میشه )‌

1 Poland . Mariush Pudzjanowsky
2 USA . Grant Higa
3 Russia . Elbrus Nigmatullin
4 Finland . Jane Virtanen
5 Estonia . Tarmo Mitt
6 Holland . Senny Schonewille
7 Iran . Mohammad Reza Gharaei
8 Lithuania . Antanas Abrutis            
9 Latvia . Rolands Gulbis
10 Belarus .  Sergej Rjumin
11 Russia .  Aleksandr Klyhev
12 Ukraine .  Maksim Gavrilenko
13 Cameroon .  Karl Fokam

 

آلبوم قویترین مردان

سلام . چطورین ؟ بالاخره با کلی مخ زنی تونستیم ۸ روز مرخصی به شیرینی عسل بگیرم ! حالا بشین و حال کن !‌ هی بگو مرخصی نمیدن مرخصی نمیدن !‌

مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی گیلان با قهرمانی باشگاه خودمون ارسلان تموم شد ! امروز که رسیدم بچه ها خبرشو بهم دادن . نتایج روز اول رو که گفتم بهتون ولی روز دوم با قهرمانی ایمان خشنود و دوم شدن مهدی مرادی تموم شد که این دومی خیلی عجیب بود برا هممون . ولی خب مهدی روز قبلش تازه از مسافرت اومده بود و آماده نبود .

نیمه اول شهریور هم مسابقات قهرمانی استان گیلان ( بزرگسالان )‌ برگزار میشه . که اونجا هم تیم ما با مهدی شهاب ضمیری و مسعود رمضانی و امین خشنود و رضا صنعتی مدعی اول قهرمانی به حساب میاد . به امید خدا ... و اما عکسی از آلبوم قویترین مردان ... این بار :

گلن راس Glenn Ross

کلیک کنید

برای دیدن تصویر به اندازه کامل کلیک کنید .